سه‌شنبه 17 مهر 1403

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

خبرگزاری دانشجو

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی از سال 1401 تاکنون بیش از نیمی از رشته محل‌های فاقد تقاضا در این دانشگاه حذف شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 1403 به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی از روز 9 شهریورماه 1403 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند. توجه...

خبرگزاری دانشجو

وزیر آموزش و پرورش در احکامی جداگانه «اسماعیل بحری‌زاده» را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و «حجت اله ابوی ثانی» را نیز به عنوان دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش منصوب کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش در احکامی جداگانه «اسماعیل بحری‌زاده» را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و «حجت اله ابوی ثانی» را نیز به عنوان دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش منصوب کرد.

وب‌گاه گسترش

دیشب نخستین برنامه تلویزیونی مسعود پزشکیان با مردم به‌صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش شد. او در این برنامه به مشکلات و نگرانی‌های مردم در زمینه تورم، مسائل سیاست خارجی، انتخاب اعضای کابینه و رای اعتماد، و موضوعات دیگر پرداخت.

خبرگزاری تسنیم

جمعی از کارشناسان و فعلان، متخصصان و فعالان محیط زیستی، 9 راهکار کلیدی برای خروج کشور از بحران کاهش آب‌های زیرزمینی را ارائه کرده‌اند.

خبرگزاری مهر

دفترچه های راهنمای انتخاب رشته پذیرش با آزمون و بدون آزمون امروز یکشنبه 11 شهریورماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیر کمیته ملی شیر مدارس ضمن اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گفت: میانگین کوتاهی قد دانش‌آموزان ابتدایی 3.8 سانتی متر بود که با اجرای طرح توزیع شیر، این عدد به 2.7 سانتی متر رسید بنابراین می توان گفت کوتاهی قد دانش‌آموزان آموزان ابتدایی 1.1 سانتی‌متر جبران شده است.

وب‌گاه فرارو

دبیر کمیته ملی شیر مدارس ضمن اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گفت: «میانگین کوتاهی قد دانش‌آموزان ابتدایی 3.8 سانتی‌متر بود که با اجرای طرح توزیع شیر، این عدد به 2.7 سانتی‌متر رسید؛ بنابراین، می توان گفت کوتاهی قد دانش‌آموزان ابتدایی 1.1 سانتی‌متر جبران شده است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شواهد نشان می دهد به رغم وعده‌های زیادی که در مورد رفع تبعیض در میان کنکوری‌ها با اجرای قانون جدید و پیش از اعمال معدل‌ها در نتایج داده شده‌بود، هنوز فرسنگ‌ها با این ایده‌آل فاصله داریم و اتفاقاً اکنون تصور بخش زیادی از کنکوری‌ها این است که مدارس خاص در شهرهای بزرگ و مراکز و کتاب‌های کنکوری توانسته‌اند تفاوت معناداری را میان دانش‌آموزان مدارس دولتی با مدارس غیردولتی یا نیمه...

وب‌گاه الف

معلم بلاگرهایی که پای حریم خصوصی دانش‌آموزان را به فضای مجازی باز کرده‌اند با تصویب یک قانون به زودی تعیین و تکلیف می‌شوند.

وب‌گاه فرارو

وضعیت موجود را مردم می‌بینیند، تورم و گرانی وجود دارد. گندمکاران، پرستاران، بازنشستگان و فرهنگیان مشکل دارند. ناترازی در برق داریم. پولی که برای گندمکاران در قانون پیش بینی شده بود، 120 همت بود که در صندوق هم این مبلغ وجود نداشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پزشکیان، رئیس جمهور در اولین گفتگوی تلویزیونی با مردم درباره وضعیت آموزش و پرورش در کشور انتقاد کرد و گفت: قابل قبول نیست که در کشور که کسی که در کشور پول ندارد در مدرسه ای خوب آموزش نبیند.

وب‌گاه الف

رتبه چهار کنکور سراسری تجربی با بیان اینکه کسب رتبه در کنکور نتیجه روزانه 13 تا 14 ساعت مطالعه است گفت: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده ام.