دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آیین تودیع معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آیین تودیع معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و تکریم از آیت الله شاهچراغی با حضور نماینده مقام معظم رهبری، ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، استاندار سمنان و مقامات استانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمرآت، آیین تودیع و معارفه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و تکریم از آیت الله شاهچراغی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدیان معاون دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و مقامات استانی برگزار شد.

حجت الاسلام مطیعی نیرویی شاداب و تازه نفس است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان معاون دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: استان سمنان را از بعد علمی، تولید و صنعتی، انقلابی و جهادی از سرمایه‌های ارزشمند کشور است.

وی با اشاره به ویژگی های بارز آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: وی روحانی است که انقلابی، ساده زیستی، مردم مداری و کمک به مسئولان از ویژگی‌های بارز او بوده و این الگوی درخشانی برای هم ماست.

معاون دفتر مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت حجت الاسلام مرتضی مطیعی افزود: نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان، یکی از فضلای خوب استان، یادگاری از دوران انقلاب و دفاع مقدس، نیرویی شاداب، با نشاط تازه نفس و با روحیه جهادی است

محمدیان همچنین اظهار کرد: مطیعی از این پس پرچمدار گفتمان رهبری در استان سمنان است و راه بسیار پر افتخار آیت الله شاهچراغی را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه دولت ایران اسلامی، دولت مردم و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: باید خط کشی‌های موهوم جریانات سیاسی را کنار بگذاریم و هر کسی که به اسلام، انقلاب و کشور ارادتی دارد باید به میدان کار بیاید.

معاون دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: همه استعداد‌ها برای کمک به دولت جدید بیایند چراکه باید برای حل مشکلات و شکوفایی استعداد‌ها کمک بگیریم.

خستگی 42 ساله بنده با محبت های رهبری برطرف شد

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده پیشین ولی فقیه در استان سمنان با تشکر از مقام معظم رهبری بخاطر قبولی استعفایش گفت: خستگی 42 ساله بنده با محبت های رهبری برطرف شد.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی حجت الاسلام مطیعی گفت: نماینده جدید، ولی فقیه در استان سمنان را به خوشنامی می‌شناسم و همواره از وی حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

شاهچراغی تاکید کرد: مردم استان همانگونه که به بنده محبت داشتند حال به همان نسبت به نماینده جدید داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بیان کرد: مردم امیدوار هستند که گره مشکلات به دست رییس جمهور باز شود.

صفات اخلاقی برجسته حجت الاسلام شاهچراغی قابل تقدیر است

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم ابتدا ضمن تبریک ایام پربرکت و روز خانواده و تقارن آن با تحولات مثبت و سازنده در کشور و روی کار آمدن دولت سیزدهم و تنفیذ نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان گفت: برای رییس جمهور جدید و بالطبع آن برای نماینده ولی فقیه در استان آرزوی توفیق را از جانب خداوند متعال دارم.

وی با بیان اینکه سال ها انس و الفت و ارادت به ایت الله شاهچراغی داشته ام، افزود: تواضع، صفا و معنویت و صداقت از صفات اخلاقی برجسته وی و قابل تقدیر است. علی اکبری همچنین تصریح کرد: مردم استان سمنان سالیان سال از وجود این عالم برجسته بهره مند بوده اند از این با بعد هم برای او بهترین هارا مسالت دارم.

وی انتصاب نماینده ولی فقیه و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری را به مردم استان سمنان تبریک گفت و تصریح کرد: آشنایی کوتاه مدت بنده با حجت الاسلام مطیعی حس بسیار خوبی از اخلاق و منش ایشان با بنده منتقل شد.

وی در نهایت اذعان کرد: امیدوارم توانمندی های حجت الاسلام مظیعی منشا خیر و برکات برای تمامی مردم استان سمنان باشد.

حجت الاسلام مطیعی از جهادگران استان سمنان است

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در این مراسم با اشاره به شخصیت نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیت الله شاهچراغی همواره با حمایت ها و هدایت های خود در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، تحریم و کرونا از مدیران حمایت کرد.

وی با تشکر از همت ویژه برای جایگزینی آیت الله شاهچراغی گفت: حجت الاسلام مطیعی از جهادگران استان است.

استاندار سمنان افزود: بنده و دستگاههای اجرایی برای توسعه و رفاه و آبادانی استان دست نماینده جدید را می فشاریم.

سلوک رفتاری ایت الله شاهچراغی به یادگار خواهد ماند

حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه شاهرود به نمایندگی از امامان جمعه استان سمنان در این مراسم با اشاره به اینکه منش و مردم داری آیت الله شاهچراغی الگوی ائمه جمعه است، گفت: تعهد می‌کنیم برای تحقق اهداف والای میهن اسلامی از حجت الاسلام مطیعی که مورد اعتماد رهبری هم هستند حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرافتمندانه ترین خدمت ها، خدمت در سنگر نماز جمعه است که ارتباط با خداوند و اتصال با ولی خدا و ارتباط مردم را با هم توامان دارد، گفت: یکی از مصادیق خدمت صادقانه در سنگر امام جمعه، حضرت آیت الله شاهچراغی هستند.

وی تصریح کرد: زهد، پاکی و سلامت نفس ایشان، عزیزی که مورد اعتماد امامین انقلاب و اعتماد مردم در مجلس خبرگان رهبری در دو دوره هستند، می تواند الگوی ما و جوانان ما بوده و سرمایه ما در استان است.

امینی با اشاره به اینکه سلوک، اخلاق، محبت و دعوت به وحدت حضرت آیت الله شاهچراغی، یادگار های ماندگار است، اظهار کرد: از طرف خودم و به نیابت ائمه جمعه استان، به ایشان خسته نباشید گفته و برایشان آرزوی عزت، سلامتی و توفیق داشته و ایشان را همچنان بزرگ استان می دانیم و از وجودشان بهره مند خواهیم شد.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نیز که سبقه ارزشی، جهادی، حوزوی و مدیریتی دارند مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و به ایشان‌خیر مقدم گفته و انشالله در آینده همراه ایشان خواهیم بود.

تلاش می کنیم شبکه امامت فعال تر شکل گیری شود

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این مراسم با اشاره به اینکه خدارا شاکرم که با تمامی نقص هایی که دارم، این مسئولیت به بنده واگذار شده است، گفت: امیدواریم رهرو شهدای والامقام، شهدای محراب، مخصوصا شهدای استان و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری، امام خامنه ای تشکر میکنم که بنده کمترین را مورد تفقد قرار دادند، افزود: امیدوارم دعای ایشان برای توفیق در حق بنده مستجاب شود.

مطیعی با اشاره به اینکه همزمانی تغییر دولت به دولتی که مردم زحمت کشیدند و حضرت آیت الله رییسی را انتخاب کردند با این مراسم را به فال نیک می گیرم، اظهار کرد: انشالله شاهد موفقیت ها در این حوزه در آینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مورد منزلت و جایگاه آیت الله شاهچراغی در پیشگاه حضرت آقا همین بس که پیام مقام معظم رهبری در پذیرش استعفای ایشان بسیار بی نظیر بود، افزود: آیت الله شاهچراغی همواره سرور بنده بوده و هستند و انشالله در آینده همواره مورد عنایت ایشان قرار بگیرم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ما باید فرامنطقه ای و فراجناحی بودن و بحث عدالت محوری را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: شبکه کاملی از همه علمای بلاد، بخصوص ائمه جمعه در استان، به عنوان شبکه امامت فعال تر شکل گیری خواهد شد.

امام جمعه سمنان با تاکید براینکه از ظرفیت همه نخبگان و اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه، طی تشکیل کمیته ای ویژه به این‌منظور استفاده خواهد شد، گفت: برای اینکه از تمام پتانسیل و انرژی جوانان بهره بگیریم، برنامه ویژه ای در نظر خواهیم داشت.

قابل ذکر است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدیان معاون دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، متن نامه قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت الله شاهچراغی و متن حکم معظم له برای حجت الاسلام مرتضی مطیعی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید سمنان را قرائت کرد.

انتهای پیام /