آیین روز عرفه به دلیل وضعیت قرمز استان سمنان برگزار نمیشود
سمنان - ایرنا - سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به ممنوعیت برگزاری آیین روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر در مناطق زرد، نارنجی و قرمز از لحاظ شیوع کرونا گفت: این آیینها در هیچ کدام از شهرستانهای استان سمنان قابلیت اجرای عمومی نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: بر اساس مکاتبه وزارت کشور با استانداران و روسای ستادهای استانی مدیریت مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم عرفه از طریق فضای مجازی بوده و آئین روز عرفه فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد و لذا با توجه به وضعیت اعلام شده استان سمنان از لحاظ رنگ بندی شیوع کرونا این مراسم در هیچ یک از شهرستانهای استان سمنان برگزار نمیشود. وی ادامه داد: آئین روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر فقط در مناطق سفید کشور برگزار می شود و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است. وی افزود: برقراری تعادل میان انجام مراسم، آئینها و فرائض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان در زمان وقوع بیماریهای همه گیر در دنیا یکی از حساس ترین موضوعات تصمیم گیران بوده که نیازمند تامل و تدبیر خاص است و بر این اساس با توجه به مکاتبه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاون امنیتی و انتظامی و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این مراسم فقط در مناطق سفید کشور به انجام رسیده و برگزاری آن در سایر مناطق زرد، نارنجی و قرمز کرونایی ممنوع است. خجستهپور بیان کرد: وزارت کشور در مکاتبه ارسالی خود تاکید کرد که برگزاری هر گونه مراسم، جشن و نماز عید قربان و غدیر نیز فقط در مناطق سفید از نظر شیوع بیماری کووید 19 انجام خواهد شد و با توجه به وضعیت فعلی استان از نظر رنگ بندی شیوع کرونا لازم است بمنظور حفظ سلامت شهروندان از برگزاری هر گونه مراسم و نماز اعیاد قربان و غدیر در مناطق زرد، نارنجی و قرمز پرهیز شود. وی اضافه کرد: با هدف بهره مندی آحاد مردم مومن و متعهد استان سمنان از فیوضات ارزشمند و پر برکت روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر، با همکاری صدا و سیما و بویژه صدا و سیمای مرکز سمنان برنامههای ویژه این مراسم به صورت مجازی واز طریق رسانه به سمع و نظر مردم خواهد رسید و زمینه استفاده مناسب از این آئین فراهم خواهد شد. سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از مردم خواست تا ضمن رعایت دستورالعملهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، بمنظور قطع زنجیره انتقال ویروس از دید و بازدیدهای عیدانه، ذبح قربانی در منازل و توزیع نذورات پرهیز کرده و با اهداء نذورات به مراجع حمایتی نظیرکمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تلاش کنند تا ضمن مشارکت در این اقدام ارزشمند معنوی، زمینه مساعدت به خانوادههای نیازمند و تهی دست نیز فراهم شود. از دیروز سهشنبه هفتم مرداد استان سمنان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
*س_برچسبها_س* *س_پرونده خبری_س*