سه‌شنبه 3 مهر 1403

ابلاغ مصوبه دریافت وام 90 میلیون دلاری بانک جهانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابلاغ مصوبه دریافت وام 90 میلیون دلاری بانک جهانی

تهران - ایرنا - محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای اسناد مربوط به موافقتنامه وام دوم بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کوید 19 و تأمین مالی اقلام تجهیزات پزشکی و بهداشتی را ابلاغ کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، هیأت وزیران در جلسه مورخ 15 دی 1400، به استناد اصل (138) قانون اساسی و در اجرای بند (الف) تبصره (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر صدور مجوز امضای اسناد مربوط به موافقتنامه وام دوم بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کوید 19 و تأمین مالی اقلام تجهیزات پزشکی و بهداشتی موافقت کرد.

بر این اساس، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مجازند تا نسبت به امضای اسناد مربوط به موافقتنامه وام 90 میلیون دلاری (معادل 76 میلیون و یکصد هزار یورو) بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید 19 و تأمین مالی اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز کشور از محل اعتبار مزبور اقدام کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده است ضمن تعامل با سازمان بهداشت جهانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نماینده‌ای را برای رسیدگی به امور استفاده از این وام منصوب و متعاقباً نسبت به استفاده از وام مصوب اقدام کند.

این وزارتخانه همچنین موظف به ارائه گزارش‌های پیشرفت سه ماهه استفاده از وام یاد شده، اعم از گزارش‌های مالی و صورتحساب‌های مربوط، تدارکات و توزیع کالاهای تأمین مالی شده و سایر گزارش‌های درخواستی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

برچسب‌ها