سه‌شنبه 17 مهر 1403

اتاق اصناف ایران

اتاق اصناف ایران

خبرگزاری تسنیم

رئیس اتاق اصناف ایران از ادامه مذاکره با وزارت بهداشت برای بازگشایی صنوف تعطیل خبر داد و گفت: به دلیل شروع موج سوم کرونا، بازگشایی این صنوف به دلیل طبیعت این مشاغل در جمع شدن افراد، سخت شده است.

خبرگزاری ایسنا

گزارش دوره چهارم طرح «شامخ» (شاخص مدیران خرید) حاکی از بهبود وضعیت خرده‌فروشی در مرداد نسبت به تیر است. بر اساس این گزارش، هفت مشکل عمده بخش خرده‌فروشی شامل «کاهش تقاضا برای کالاهای بادوام به دلیل بحران کرونا»، «کاهش قدرت خرید مردم و عدم تقاضای موثر در بازار»، «عدم شفافیت زنجیره تامین کشور»، «خرد بودن واحدها و عدم تولید مقیاس»، «قیمت تمام شده بالا به دلیل خرد بودن»، «وابستگی بازار به...

خبرگزاری مهر

در حالی که گزارش دوره سوم طرح «شامخ» افزایش میزان رکود خرده‌فروشان در تیر نسبت به خرداد 99 را نشان داده بود، گزارش دوره چهارم شامخ حاکی از بهبود وضعیت خرده‌فروشی در مرداد نسبت به تیر است.

خبرگزاری ایرنا

شهرری ایرنا رییس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: سوپرمارکت عرضه کننده مشروبات الکلی در بخش قلعه نو توسط بازرسان اتاق اصناف شناسایی و با حکم قضایی پلمپ شد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مرصاد قربان‌نژاد؛ گزارش تحقیق و تفحص مجلس حکایت از این دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط به 40 تکلیف خود درباره مبارزه با قاچاق عمل نکرده و 70 تکلیف را به صورت ناقص انجام داده‌اند که ضعف عملکرد این دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق را نشان می‌دهد. میزان قاچاق کالا در کشور هنوز هم به دلیل عملکرد نامطلوب دستگاه‌های مسئول، به بنیان های اقتصاد و تولید کشور آسیب وارد می...

خبرگزاری ایسنا

در جلسه تشدید نظارت بازار که با حضور رئیس سازمان تعزیرات، رئیس اتاق اصناف ایران و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت مهلت 15 روزه به مالکان کالا و صاحبان انبارها برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها داده شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در جلسه تشدید نظارت بازار که با حضور رئیس سازمان تعزیرات، رئیس اتاق اصناف ایران و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت، مهلت 15 روزه به مالکان کالا و صاحبان انبارها برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها داده شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارگر گفت: امسال نه در تهران و نه در خلیج فارس رژه نخواهیم داشت و به جای آن مراسم تکریم و گرامیداشت یک میلیون رزمنده دفاع مقدس را خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق اصناف ایران در پنج ماهه نخست امسال بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل تخلفات گران‌فروشی 19 درصد، درج نکردن قیمت 19 درصد، صادر نکردن صورت‌حساب 22 درصد و تقلب 18 درصد کاهش و احتکار چهار درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان این نهاد در سراسر کشور در پنج ماهه نخست امسال، 16درصد بیش از تعداد بازرسی‌ها در مدت مشابه سال گذشته بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته بررسی آیین‌نامه اجرایی مواد 12 و 31 قانون نظام صنفی در هفته گذشته به تشریح آخرین وضعیت روند اصلاح قانون نظام صنفی پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی وابسته، تهران گفت: 90 درصد لوازم یدکی موتورسیکلت موسوم به «هوندا» نظیر بدنه، باطری موتور و اگزوس با کیفیت بالا در کشور تولید می‌شود و فقط موتور آن وارداتی است.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به عدم کمبود کالاهای اساسی گفت: توزیع کالاهای اساسی نیز به واسطه شبکه مویرگی توزیع، هیچ مشکلی ندارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شکریه گفت: میزان گندم در سیلو‌ها و گوشت قرمز در بازار کافی است و تمهید جدیدی برای مدیریت زنجیره تولید تا توزیع مرغ جهت کنترل قیمت‌ها داریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: جلسات با ستاد تنظیم بازار نشان می‌دهد کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم و از نظر توزیع اقلام نیز به واسطه بهره‌مندی از شبکه توزیع مویرگی، نگرانی وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در شرایط اقتصادی ایران که تحت فشار خارجی است ورود افراد جدید به اصناف باید ضابطه‌مند باشد، گفت که تکیه بر دانش از شرایط شکل‌گیری رقابت سالم میان واحدهای صنفی است و در صورت ایجاد رقابت غیر سالم فشار آن بر مصرف کننده تحمیل می‌شود.