یک‌شنبه 17 تیر 1403

اتریوم پتانسیل رشد قیمتی بیشتری از بیت کوین دارد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اتریوم پتانسیل رشد قیمتی بیشتری از بیت کوین دارد

بر اساس تحلیل تحلیلگران K33 Research، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتر در ایالات متحده می‌تواند منجر به عملکرد بهتر این ارز دیجیتال نسبت به بیت‌کوین در هفته‌های پس از راه‌اندازی آن شود. آن‌ها معتقدند که قیمت اتریوم را می‌توان با جریان‌های ورودی به ETFهای اسپات اتر در ایالات متحده تقویت کرد.

در مقابل، قیمت بیت‌کوین به دلیل بازپرداخت‌های طلبکاران صرافی Mt. Gox با باد مخالف مواجه است.ETFهای اسپات اتر که انتظار می‌رود پس از 8 جولای (18 تیر) راه‌اندازی شوند، برای حرکت قیمت اتر بسیار کلیدی هستند. در حالی که بیت‌کوین قرار است با فشار فروش مواجه شود، زیرا احتمالا این هفته 8.5 میلیارد دلاری به طلبکاران صرافی Mt. Gox بازگردانده می‌شود. اتر بیش از یک سال است که نسبت به بیت‌کوین عملکرد ضعیفی داشته است، اما انتظار می‌رود با راه‌اندازی ETFهای اسپات خود، سود بیشتری را ثبت کند. در مجموع، تحلیلگران معتقدند که راه‌اندازی ETFهای اسپات اتر می‌تواند منجر به بهبود عملکرد اتریوم نسبت به بیت‌کوین شود.

لوند نوشت:

ETFها یک کاتالیزور قوی برای قدرت نسبی ETH با آمدت تابستان و انباشته شدن جریان ورود سرمایه هستند، و من قاطعانه قیمت‌های فعلی ETH/BTC را به عنوان یک تخفیف خوب برای معامله‌گران صبور می‌دانم.

تحلیل‌گر ارشد K33، در این باره گفت:

ما چشم‌انداز مثبتی برای قیمت بیت کوین داریم و انتظار داریم که پس از راه‌اندازی ETFها، شاهد ورودی خالص سرمایه به این صندوق‌ها معادل 0.75 تا 1% عرضه در گردش اتریوم باشیم.

ETH/BTC از سال گذشته کاهش یافته است اما روند آن با تایید غیرمنتظره ETFهای اسپات معکوس شده است

این تحلیلگران گفتند که بازار همچنان «سرسختانه» با موضع آنها مخالف است و به معاملات آتی اتر با تخفیف نسبی نسبت به معاملات آتی بیت کوین و همچنین قیمت ETH نسبت به قیمت معاملات بیت کوین با نرخ 1 ETH تا 0.055 BTC اشاره کردند.

در 12 ماه گذشته، ارزش اتریوم در مقایسه با بیت کوین کاهش ثابتی داشته است و در 24 می (4 خرداد) به 0.045 کاهش یافته است.

پس از تصمیم ناگهانی SEC برای تایید ETF‌های اسپات اتر، قیمت اتر نسبت به بیت‌کوین به سرعت معکوس شد که تحلیل‌گران را شگفت‌زده کرد و قیمت ETH/BTC به ارزش فعلی خود یعنی 0.055 رسید.

با وجود این، لوند و زیمرمن گفتند که سود باز معاملات آتی اتر «بسیار بالاست» و نشان می‌دهد بسیاری از معامله‌گران اهرم بالایی را برای پیش‌بینی حرکت احتمالی قیمت ETH پس از راه‌اندازی ETFها در پوزیشن‌های خود به کار گرفته‌اند.

اتریوم پتانسیل رشد قیمتی بیشتری از بیت کوین دارد 2