چهارشنبه 25 مهر 1403

اثر کاریکاتوریست بوکانی به جشنواره فیلیپین رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اثر کاریکاتوریست بوکانی به جشنواره فیلیپین رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت:«منیره احمدی» کاریکاتوریست بوکانی گواهی حضور در بین منتخبان جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور cebu فیلیپین 2020 را دریافت کرد.

منصور احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاریکاتوریست بوکانی در سومین جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور cebu فیلیپین 2020 با موضوع کرونا حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره 100 کاریکاتوریست از کشورهای مختلف جهان حضور پیدا می‌کنند و هر هنرمند می‌تواند فقط یک اثر را با موضوع کرونا ارسال کند.

وی بیان کرد: آثار این افراد در تیرماه آینده مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این هنرمند بوکانی همچنین گواهی حضور در بین منتخبان جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور برزیل با موضوع محیط زیست را دریافت کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: سه اثر از این کاریکاتوریست در گالری منتخب بهترین کارتون و کاریکاتور ایران قرار گرفته است و در اواخر سال گذشته نیز یک اثر کاتورن این هنرمند بوکانی در کتاب جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور کشور پرتغال چاپ شد.

به گزارش ایرنا، منیره احمدی دارای مدرک کاردانی گرافیک بوده و در زمینه انیمیشن و در حوزه طراحی فعالیت دارد.

آثار هنری احمدی پیش از این نیز در جشنواره های بین المللی آیدین دوغان ترکیه و جشنواره روسیه به بخش نمایشگاه راه یافته و مقام دوم این جشنواره ها را نیز از آن خود کرده بود.

در شهرستان بوکان بیش از 25 کاریکاتوریست مشغول فعالیت های هنری هستند.

*س_برچسب‌ها_س*