دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی

اجتماعی

وب‌گاه مشرق نیوز

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) تاکید کرد: آن عده از افرادی که در این شب اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه کنند، تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: در جلسه امروز شورای شهر تهران افزایش کرایه 45 درصد تا 75 درصدی تاکسی با اتفاق آرا به تصویب رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سردار رادان گفت: افرادی که به دلیل هنجارشکنی در شب چهارشنبه آخر سال دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند ماند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: یک قاضی با استفاده از نهاد ارفاقی تعویق صدور حکم مراقبتی به‌جای مجازات قانونی، ضمن عدم صدور حکم محکومیت کیفری و اعمال مجازات حبس، محکوم علیه را موظف به انجام کارهای پژوهش کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: آمار تجمعی مرکز اورژانس تهران تا ساعت 17 امروز نشان می‌دهد که در مجموع از ابتدای اسفند ماه تا به این ساعت هفت تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. 128 نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند که 27 نفر همچنان در بیمارستان هستند و یک نفر از آنان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است. وی با بیان اینکه 85 نفر درمان...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: زمان تحویل سال 1402 روز سه‌شنبه 1 فروردین 1402 ساعت 00 و 54 دقیقه و 28 ثانیه بامداد خواهد بود. در سال جدید 27 روز تعطیل داریم که 3 روز آن به جمعه افتاده است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - دادستان مرکز استان هرمزگان از رسیدگی بدون نوبت به پرونده های متهمان چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: با هنجارشکنانی که بخواهند بدون توجه به قوانین، نظم عمومی را برهم بزنند برخورد قاطع و بازدارنده خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - چهارشنبه سوری به عنوان یک سنت قدیمی از دیرباز پیام آور شادمانی بوده، سنتی که با روشن کردن آتش در غروب آخرین سه شنبه سال، نمادی برای غلبه بر زردی و بیماری محسوب می شود، اما این سنت دیرینه چند سالی است که شکل و شمایل واقعی خود را از دست داده و به رویدادی وحشتناک برای خانواده ها مبدل شده است.

خبرگزاری مهر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا امروز 501 نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند، گفت: از این تعداد 17 نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون بهداد فراجا از پیش بینی تمهیدات لازم برای پشتیبانی امدادی از مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: متخصص تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ذکر سه نکته مهم درباره تغذیه بیماران مبتلا به سرطان پرداخت.

خبرگزاری مهر

ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: افراد در ارتباط با اخلال‌گری در بازار ارز فردایی در برخی از استان های کشور دستگیر شدند و پرونده این افراد در دادسرای حوزه قضایی در حال رسیدگی است.

خبرگزاری مهر

حوادث چهارشنبه پایانی سال در کنار اقدامات دستگاه‌های مرتبط برای کاهش حوادث ناگوار در این شب از جمله موضوعاتی است که اذهان جامعه را به خود درگیر کرده که در این مطلب به جزئیات آن اشاره می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برگزاری مراسمی به نام چهارشنبه سوری یا «چارشنبه سوری» نزد ایرانیان از دیر باز مورد توجه بوده و پس از ورود اسلام به ایران نه تنها سابقه خود را از دست نداد بلکه برخی از آیین و مراسم آن نیز به نوعی با فرهنک اسلامی درآمیخت.