جمعه 10 فروردین 1403

اجرای رتبه بندی معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید

وب‌گاه منیبان مشاهده در مرجع
اجرای رتبه بندی معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش قصد دارد طرح رتبه بندی معلمان را پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ محمد کعب عمیر با بیان این مطلب به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این طرح پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی شود. اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید

او افزود: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح در شهریور تاثیر خود را در فیش حقوقی و میزان دریافتی معلمان نشان دهد.

کعب عمیر می‌گوید: طرح رتبه بندی معلمان حدود یک دهه در فرآیندهای اداری معطل مانده بود و مجلس ضمن حمایت از اجرایی شدن فنی و عملیاتی این طرح، بر نحوه اجرای آن نیز نظارت دارد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان را وزارت آموزش و پرورش در هفته پایانی فروردین ماه به هیئت دولت ارائه کرده است، ادامه داد: هفته قبل کلیات و مفاد آیین‌نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت بررسی شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب قانون بودجه سال 1401 به مبلغ 380 هزار میلیارد ریال برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: این در حالی بود که پیشنهاد دولت برای اجرای این طرح 250 هزار میلیارد ریال بود.

کعب عمیر اختصاص این میزان منابع مالی را برای وزارت آموزش و پرورش بی‌سابقه دانست و گفت: 14 درصد از بودجه عمومی سال 1401 کشور به حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

به گفته این مقام مسئول؛ با نظارت‌هایی که در دستور کار قرار دارد، از صدور رتبه‌های غیرواقعی جلوگیری می‌شود تا حق و حقوق معلمان به طور عادلانه اعمال شود.

کعب عمیر با بیان اینکه با تصویب قانون رتبه بندی معلمان، این قشر از نظام پرداختی مستقل برخوردار شده‌اند، اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، تلاش خواهد شد که برابر با قانون، این طرح در شهریورماه اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما