چهارشنبه 18 مهر 1403

اجرای 100 درصدی فیبر نوری روستایی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای 100 درصدی فیبر نوری روستایی در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - اجرای طرح فیبر نوری روستایی، مسوم به «تار» در مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی به طور کامل انجام شد.

یوسف شکوری، مدیر مخابرات آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با اعلام این خبر افزود: در پروژه فیبر نوری روستایی (تار) که از پروژه‌های USO وزارت ارتیاطات و فناوری اطلاعات می باشد، با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و پیاده سازی دولت الکترونیک در سطح استان، برای 96 سایت جدید روستایی فیبر نوری اجرا شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح «تار» 124 کیلومتر فیبر نوری در سطح استان کار گذاشته دشه است.

شکوری اضافه کرد: این میزان فیبر نوری در 96 سایت جدید اپراتورها، شامل 46 سایت شرکت های وب، 28 سایت همراه اول و 22 روستای جوار به شبکه فیبر نوری استان متصل و امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنین روستاهای تحت پوشش مهیا شده است.

پیش از این ممهدی خرامش، سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی، پاییز پارسال با اشاره به اتمام فاز دو اینترنت «های وب» اعلام کرده بود که «همه روستاهای بالای 20 خانوار فاقد اینترنت ثابت و همراه تحت پوشش اینترنت روستایی قرار می گیرند».

آذربایجانشرقی 2 هزار و 710 روستا دارد که از این تعداد 2 هزار و 505 دارای تلفن ثابت، یکهزار و 611 روستا تحت پوشش همراه اول و 386 روستا تحت پوشش ایرانسل است.

همچنین 727 روستای آذربایجان شرقی دارای اینترنت ADSL و 966 روستا تحت پوشش اینترنت «هایوب» هستند.

*س_برچسب‌ها_س*