پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

احیای ورزش های رزمی در آموزش و پرورش پس از ده سال

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
احیای ورزش های رزمی در آموزش و پرورش پس از ده سال

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای ورزش‌های رزمی بعد از وقفه 10 ساله، نشان دهنده عزم آموزش و پرورش در شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای ورزش‌های رزمی بعد از وقفه 10 ساله، نشان دهنده عزم آموزش و پرورش در شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی است.

صادق ستاری فرد در مراسم افتتاح مسابقات دانش‌آموزی در دو رشته شنا و ووشو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم، شهید شمسی پور و به ویژه حبیب حرم شهید مظلوم شهید حاج حسین همدانی، اظهار کرد: قرار بود امروز وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشته باشند اما به جهت جلسه فوری ریاست جمهوری، توفیق حضور در این جمع را به حقیر سپردند لذا به فرزندان خوب ایران اسلامی و به معلمان عزیزی که همیشه مایه فخر و مباهات برای تعلیم و تربیت بوده اند، خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: از مجموعه آموزش و پرورش استان البرز تشکر می‌کنم، از مدیر جهادی، تمام ساحتی و ورزش دوست استان، آقای حجرگشت و مجموعه همکارانشان در معاونت تربیت بدنی و سلامت استان همچنین از هیأت ورزشی البرز تشکر ویژه دارم.

ستاری فرد اضافه کرد: به همکاران فعال معاونت تربیت بدنی و سلامت استان خدا قوت می‌گویم همچنین به مجموعه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی خسته نباشید عرض می‌کنم؛ دکتر بابویی در این مدت رنج و زحمت بسیار کشیدند تا شور و هیجان را در سراسر کشور شاهد باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز همزمان در استان البرز در استان چهارمحال و بختیاری در رشته دو و میدانی و شطرنج، مسابقات دانش‌آموزی در حال برگزاری است. هفته گذشته در خراسان رضوی شاهد برگزاری این مسابقات بودیم، هفته آینده در استان اصفهان و سپس در تهران مسابقات دانش‌آموزی را برگزار می‌کنیم. مسابقات دانش‌آموزی به عنوان یک محیط یادگیری و کارگاه بزرگ تربیتی در طول سال تحصیلی در سطوح مختلف مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف سند تحول بنیادین موضوع تنوع بخشی به محیط‌های تربیتی و یادگیری است، افزود: یکی از نمودهای عینی این محیط‌های یادگیری برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی است.

ستاری فرد اضافه کرد: از طریق اجرای این مسابقات هم نشاط، شادابی و سلامتی برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آید و هم استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی به ثمر می‌نشیند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر بخواهیم به وظیفه مدرسه و یا نظام تعلیم و تربیت در جمله کوتاهی اشاره کنیم حتماً می‌توانیم بر شکوفایی استعدادهای فطری و ذاتی دانش‌آموزان تاکید داشته باشیم. نظام تعلیم و تربیت، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت با حمایت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به دنبال تحقق این مهم در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: تنوع بخشی به رشته‌های ورزشی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این دوره از مسابقات به خوبی دنبال شد. بعد از وقفه 3 ساله کرونا مسابقات به نحوی دنبال شد که ورزش‌های رزمی بعد از 10 سال در حال اجراست این نشان دهنده عزم جدی وزارت آموزش و پرورش در شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی و توجه به استعدادهای دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی است.

ستاری فرد تصریح کرد: می‌دانیم در حوزه ورزش اگر به دنبال اعتلای جایگاه ورزش در سطوح بین المللی هستیم باید به رشته‌های پایه و پر مدال توجه کنیم. برگزاری مسابقات در رشته‌های دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک که در حال برگزاری است، نشان دهنده این است که آموزش و پرورش به آینده ورزش کشور توجه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر اشاره کرد: مبتنی بر رهنمودها، مطالبات و منویات مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش محل توجه ما در آموزش و پرورش است اگر به این جمله شهید رجایی توجه کنیم که تربیت دانش‌آموزان را باید از جایی شروع کنید که متربی تمایل دارد، به این نکته توجه می‌کنیم که باید بر ورزش و اردو به عنوان 2 عنصر مورد توجه که دانش‌آموزان به آن تمایل دارند، تمرکز شود.

وی عنوان کرد: مسابقات ورزشی، رویدادها و المپیادها هم شامل اردو است و هم شامل بازی‌ها و فعالیت‌های ورزشی. لذا در کنار این مسابقات برنامه‌های فرهنگی تربیتی مورد تاکید است.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: از همه همکارانم در معاونت‌های تربیت بدنی سراسر کشور تشکر می‌کنم که با عزم جدی و با فعالیت مجاهدانه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند زمینه حضور دانش‌آموزان دختر و پسر ایران زمین را در بیش از 10 رشته ورزشی در سطح ملی و کشوری فراهم کردند تا به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم. ان شالله آینده ورزش کشور را از طریق سرمایه گذاری در ورزش دانش‌آموزی بسازیم.

ستاری فرد در پایان گفت: از استانداری البرز تشکر می‌کنم زیرا می‌دانیم اجرای این چنین رویدادها زحمات زیادی را می‌طلبد ایران بزرگ در ایران کوچک گردهم آمدند تا شور و هیجان را به محیط تعلیم و تربیت جاری و ساری کنند ان شالله این نسل با نشاط، زمینه تمدن سازی انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به وجود خواهند آورد.