شنبه 21 مهر 1403

اخبار کوتاه روز شنبه گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبار کوتاه روز شنبه گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - تاکید معاون استاندار گلستان بر پیگیری اتصال خط ریلی اینچه‌برون به گنبدکاووس، توزیع هزار و 350 بسته معیشتی میان دانش آموزان گنبدی در آخرین روز ماه رمضان و اتمام عملیات کف بند در رودخانه دوغ کلاله تا پایان خرداد از مهمترین اخبار امروز شنبه گلستان است.

به مناسبت بزرگداشت روز قدس و اعلام همبستگی با کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطین، گروه مجازی کانون پرورش فکری شماره یک گنبدکاووس با همکاری کتابخانه سیار مرزنشین داشلی برون مسابقه شعرخوانی مجازی برگزار کرد.

** محمدرضا میرنیا بخشدار کوهسارات مینودشت گفت: 17 هزار وعده غذای گرم و هزار و 668 سبد کالا در 2 مرحله با همکاری خیران و اقشار مختلف مردم به عنوان کمک مومنانه میان مردم نیازمند این بخش توزیع شد.

**

رییس امور آب کلاله و مراوه تپه گفت: عملیات کف بند در رودخانه دوغ در محدوده روستای کوسه کلاله برای تثبیت بستر و جلوگیری از فرسایش با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال و با 45 درصد پیشرفت در حال انجام است و تا پایان خرداد امسال به اتمام می رسد.

**

رییس آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید بر اینکه کتب درسی از طریق کتابفروشی ها عرضی نمی شود، گفت: بیش از 58 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در سامانه درسی کتاب نام نویسی کردند.

کمال الدین نظرنژاد افزود: همچنین امروز هزار و 350 بسته معیشتی بین دانش آموزان نیازمند و محروم این شهرستان توزیع می شود.

**

معاون عمرانی استاندار در نشست پیگیری، هماهنگی و برنامه ریزی پروژه های عمرانی گنبدکاووس گفت: اتصال خط ریلی اینچه برون به گنبد باید جزو سیاست های این شهرستان باشد و در خصوص تملک اراضی محدوده مسیر راه آهن ظرف 6 ماه اقدامات لازم انجام شود.

میر محمد غراوی افزود: با منتفی شدن ساخت خط ریلی گرگان - مشهد، اتصال ریلی اینچه برون به شاهرود پیگیری خواهد شد.

**

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از برگزاری نشست ادبی مجازی با عنوان «نخل‌های سربلند» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت با مشارکت کانون استان خوزستان خبر داد و گفت: این نشست شامل خوانش سروده‌های خود با موضوع خرمشهر و با گویش بومی و محلی از ساعت 17 تا 19 امروز سوم خردادماه 1399 برگزار می‌شود.

محبوبه رجب نسب اظهارداشت: ارائه آثار منتشر نشده اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون‌های استان خوزستان و گلستان و رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس دیگر برنامه‌های این نشست ادبی است.

**

مدیر بانک سپه منطقه گلستان گفت که کارکنان این بانک در راستای رزمایش کمک مومنانه، 500 بسته معیشتی به ارزش هر بسته یک میلیون و 500 هزار ریال تهیه و اهدا کردند.

فیروز یازرلو افزود: این بسته های معیشتی برای توزیع 170 بسته به کمیته امداد، 110 بسته به بهزیستی، 110 بسته به بسیج ادارات و 110 بسته به گروه جهادی محراب تحویل این نهادها داده شد.

*س_برچسب‌ها_س*