شنبه 14 مهر 1403

ادامه استیصال آمریکا از دستاورد فضایی ایران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادامه استیصال آمریکا از دستاورد فضایی ایران

تهران - ایرنا - مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش در توئیتی ضمن اظهارنظر درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره "نور" از سوی ایران، بار دیگر استیصال واشنگتن از این دستاورد و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

پمپئو در توئیت خود ضمن تکرار اتهام‌های واهی علیه ایران، مدعی شده است که تهران در خصوص اینکه برنامه فضایی‌اش صلح آمیز، غیرنظامی و شفاف است، دروغ می‌گوید. پمپئو همچنین از موفقیت سپاه پاسداران در قراردادن ماهواره نور یک در مدار زمین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که برنامه فضایی ایران، فناوری های مورد استفاده در سیستم های تسلیحات هسته‌ای را پیشرفت می دهد. سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه توسعه علم و فناوری بویژه در عرصه هوا - فضا حق قانونی ملت ایران است، گفت: پرتاب موفق و غرورانگیز ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است. موسوی در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت های علمی و فناوری بویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد قطعا اینگونه دخالت ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین مواضع انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پرتاب ماهواره نور یک را مردود دانست و چنین مواضعی را ناشی از پذیرش قلدری آمریکا اعلام کرد به گزارش ایرنا، ماهواره نور 1 به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر 3 مرحله‌ای قاصد روز چهارشنبه از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 3 اردیبهشت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. در اجرای این عملیات پرتاب اصل غافلگیری رعایت شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*