سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

ادعای گستاخانه وزیر جنگ اسرائیل درباره بازگشت فلسطینیان به غزه / تل‌آویو شرط گذاشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ادعای گستاخانه وزیر جنگ اسرائیل درباره بازگشت فلسطینیان به غزه / تل‌آویو شرط گذاشت

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گفت موضع نهادهای امنیتی این رژیم این است که بازگشت کامل غیرنظامیان به شمال نوار غزه تنها پس از بازگشت همه اسرای صهیونیستی در نزد حماس میسر خواهد شد.

«یوآو گالانت» تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه ادامه می‌دهد که از 143 روز پیش شروع شده است حتی اگر مجبور شود به طور موقت آتش‌بس کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد گالانت در دیدار با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی مدعی شد نسبت به آزادی همه اسرای صهیونیستی متعهد است و جنگ با حماس در نوار غزه تا زمانی که این اسرا در اختیار حماس باشند، متوقف نخواهد شد.

خبر مرتبط واکنش جهاد اسلامی فلسطین به دیدار وزیر اسرائیلی با همتای سعودی

«نیر برکات» وزیر صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر صنعت و تجارت عربستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری سما، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جمع خانواده‌ها به «تلاش‌های مختلفی که برای بازگرداندن اسرا انجام می‌شود، به ویژه تلاش‌های سیاسی برای پیشبرد طرحی پرداخت که امکان بازگشت اسرا را فراهم می‌کند». وی در ادامه مدعی شد: «در چارچوب مذاکرات، ما در تلاش هستیم تا اهرم‌های فشار بر حماس را حفظ کنیم.»

گالانت افزود: موضع نهاد امنیتی مشخص خواهد بود: بازگشت کامل ساکنان شمال نوار غزه تنها زمانی امکان پذیر است که همه گروگان‌ها بازگردانده شوند.

وی مدعی شد: «حتی اگر به طرحی دست پیدا کنیم که منجر به برقراری آتش‌بس موقت شود باز هم برای از بین بردن حماس و آزادی همه اسرا به جنگ بازمی‌گردیم».

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

ادعای گستاخانه وزیر جنگ اسرائیل درباره بازگشت فلسطینیان به غزه / تل‌آویو شرط گذاشت 2