جمعه 28 اردیبهشت 1403

ارائه خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها تخلف است / روزانه پرونده شکایت از آرایشگاه‌های قزوین را داریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارائه خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها تخلف است / روزانه پرونده شکایت از آرایشگاه‌های قزوین را داریم

عبدالله کشاورز گفت: ارائه خدمات غیرمجاز پزشکی در آرایشگاه‌ها و مراکز، توسط افرادی غیر از مسئول فنی و پزشک تخلف است و حتما به دادگاه ارجاع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که تعدادی از آرایشگاه‌ها اقدام به ارائه خدماتی غیر از حیطه تخصصی خود کرده و بعضا مشکلاتی را برای سلامتی افراد به وجود می‌آورند.

همواره متولیان امر تاکید دارند که انجام خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها تخلف بوده و دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود زیرا تهدیدکننده سلامت افراد است و چه بسا تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. عبدالله کشاورز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ اظهار کرد: ارائه خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه ها بحثی است که دامن‌گیر کشور شده و گستره آن و به ویژه دخالت‌های افراد غیرمتخصص که بیشتر آرایشگران هستند نیز روز به روز در حال افزایش است. سودهای کلان اقتصادی در اعمال زیبایی باعث بروز تخلفات در این حوزه شده است وی افزود: به نوعی اقتصاد سلامت هم به سمت موضوعات زیبایی و اعمال زیبایی سوق پیدا کرده و برخی افراد پولدار در شهرهای مختلف در قالب راه‌اندازی هلدینگ‌های این چنینی، مراکز زیبایی ایجاد می‌کنند و برخی پزشکان هم به دلیل نیاز مالی یا به هر دلیلی با آنها در قالب در اختیار قرار دادنِ مجوز مطب همکاری می‌کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: اصل شکل‌گیری چنین مسائلی مباحث اقتصادی و درآمدی است اما بخش مربوط به فعالیت و ارائه خدمات غیرمجاز پزشکی در آرایشگاه‌ها توسط افرادی غیر از مسئول فنی و پزشک، تخلف است و حتما به دادگاه ارجاع می‌شود. وی عنوان کرد: ارائه خدمات در موسسات مجازی هم که باعث شکایت مراجعین می‌شود یا فردی خدمتی ارائه می‌دهد که اجازه آن کار را ندارد به عنوان تخلف حرفه‌ای به سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌شود. شکایات مربوط به تخلفات اعمال زیبایی در آرایشگاه‌ها به طور روزانه است کشاورز بیان کرد: رسیدگی به تخلفات این چنینی جزو اولویت‌های اول حوزه نظارتی ماست و هر روز هم در این زمینه ارجاع پرونده به دادگاه و نظام پزشکی داریم. وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ممکن است صدور حکم یا احکام بازدارنده در این گونه تخلفات، خیلی با سرعت خوبی انجام نشود؛ اما به همکاران تاکید کردیم که دلسرد نشوند و حتما امور را به صورت مستمر پیگیری کنند. این مسئول در پایان گفت: شهروندان هم چنانچه مواردی دال بر انجام فعالیت غیرمجاز در مراکز مشاهده کردند؛ حتما به ما انعکاس دهند تا پیگیری لازم انجام شود. انتهای پیام /