یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی / دانشگاه تهران صدرنشین شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی / دانشگاه تهران صدرنشین شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی به صورت مجازی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه 29 و 30 اردیبهشت ماه با تایید IEEE مرکزی در آمریکا توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. مراسم افتتاحیه این کنفرانس صبح چهارشنبه با حضور سید ستارهاشمی معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی به صورت مجازی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه 29 و 30 اردیبهشت ماه با تایید IEEE مرکزی در آمریکا توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. مراسم افتتاحیه این کنفرانس صبح چهارشنبه با حضور سید ستارهاشمی معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، فاطمه عظیم‌زاده رئیس مرکز اطلاعات علمی، علیرضا آقابابایی مبارکه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ و سید مهدی سجادی‌فر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. افزایش مشارکت دانشگاه‌های داخلی و خارجی در هفتمین کنفرانس محمدجواد شایگان‌فرد دبیر کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی با اشاره با استقبال دانشگاه‌های داخلی و خارجی از این کنفرانس، گفت: در هفتمین دوره کنفرانس وب‌پژوهی 159 مقاله از نویسندگان داخلی، ایرانیان خارج از کشور و شرکت‌کنندگان خارجی دریافت شده است که 29 مقاله منتخب طی دو روز در پنل‌های تخصصی ارائه شد. وی افزود: این کنفرانس از سال 1394 تاکنون هرساله در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شده و مقالات فارسی در پایگاه‌های SID و ISC و مقالات انگلیسی در پایگاه IEEE Xplore نمایه شده‌اند. شایگان‌فرد با اشاره با آمار مشارکت دانشگاه‌های داخلی گفت: در هفتمین کنفرانس وب پژوهی دانشگاه تهران با 35 نویسنده، دانشگاه اصفهان با 22 نویسنده و دانشگاه شهید بهشتی با 19 مقاله بیشترین تعداد نویسندگان مقالات را به خود اختصاص داده‌اند و از 8 دانشگاه کشور بیش از 10 نفر در کنفرانس وب پژوهی به‌عنوان نویسنده مشارکت داشته‌اند. دبیر کمیته علمی کنفرانس وب پژوهی تصریح کرد: همچنین نویسندگانی از 16 دانشگاه خارجی از استرالیا، هند، آمریکا، چین، مالزی، پاکستان، بلژیک، انگلیس و اسپانیا در هفتمین کنفرانس وب پژوهی مشارکت داشته‌اند. در این کنفرانس 28 مقاله به صورت شفاهی در 5 پنل ارایه و در پایان نیز 3 کارگاه آموزشی برگزار شد. یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب؛ سکو‌های ابری، انبوه و توزیع شده؛ امنیت وب؛ اینترنت اشیا از جمله محور‌های پنل‌های ارایه شده در این کنفرانس است. همچنین کارگاه‌های «مقدمه‌ای بر پردازش زبان طبیعی» توسط عبدالصمد کرامت فر؛ «بررسی و معرفی ner و پیاده سازی پروژه تشخیص ner روی متون فارسی» توسط محمد دهقانی و «مدلسازی، پردازش و کاربرد‌های هیجان در شبکه‌های اجتماعی» توسط علیرضا منصوری در هفتمین کنفرانس وب پژوهی برگزار شد. با پایان کنفرانس، مقالات و ویدئو‌های مقالات پذیرفته شده در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) نمایه شدند و و در اسرع وقت به ISC نیز ارسال می‌شود.

کنفرانس وب پژوهی تاکنون به شکل سالیانه در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار شده است و مقالات فارسی در پایگاه‌های SID و ISC و مقالات انگلیسی در پایگاه IEEE Xplore نمایه شده‌اند. لازم به ذکر است؛ هفتمین کنفرانس وب پژوهی امسال به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا به شکل مجازی برگزار شد.