یک‌شنبه 15 مهر 1403

اربعین امسال ارادت خود را به حسین (ع) از راه دور به منصه ظهور خواهیم گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اربعین امسال ارادت خود را به حسین (ع) از راه دور به منصه ظهور خواهیم گذاشت

زنجان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، قرائت زیارت اربعین در منازل و به صورت خانوادگی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام علی ناصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا و سیر صعودی این بیماری منحوس، برنامه های عزاداری های حسینی را تحت‌الشعاع قرار داده است اما مردم مومن و متدین به طرق مختلف عشق و ارادت قلبی خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) نشان داده اند که به حتم اربعین نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و زیارت اربعین نیز همانند سال گذشته با شور و شوق در منازل قرائت خواهد شد.

وی اظهار داشت: قرائت زیارت ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور از طریق رسانه ملی انجام خواهد گرفت و این مهم همچنین از طریق بلندگوهای مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده ها و سیستم صوتی شورای هماهنگی استان زنجان نیز پخش خواهد شد.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه در روز اربعین حسینی یکبار دیگر همه منازل محبان و ارادتمندان اهل بیت (ع) حسینیه خواهند شد، افزود: ضرورت دارد در این روز با سالار و سرور شهیدان درد دل کرده و خواستار ریشه کن شدن هرچه زودتر این ویروس منحوس از سیدالشهدا باشیم.

وی، اربعین، بسیار مقدس است، تصریح کرد: امسال با توجه به ویروس کرونا، زیارت اربعین با دل های شکسته و با حزن و اندوه فراوان در همه منازل به صورت خانوادگی انجام خواهد گرفت که اخیرا هم در فرمایشات مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید شد.

*س_برچسب‌ها_س*