شنبه 29 اردیبهشت 1403

ارتش در دوران دفاع مقدس با تمام قوا در خدمت جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ارتش در دوران دفاع مقدس با تمام قوا در خدمت جمهوری اسلامی بود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس با تمام قوا در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

مراد خوش‌کنار، در آیین رونمایی از کتاب کهنه‌سرباز و فیلم مستند اسکندر که به همت حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان به ویژه نیروی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نیروهای مخلص ارتش در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل، تأثیرگذار و بسیار مهم داشتند.

وی عنوان کرد: وحدت، انسجام، همدلی و هماهنگی نیروهای غیرتمند ارتش، رژیم بعثی عراق را از مناطق اشغال شده بیرون راند.

خوش‌کنار تصریح کرد: تحول انقلابی در ارتش همگام با نهضت حضرت امام خمینی (ره) از 15 خرداد سال 42 شروع شد و ارتشیان غیور جزیی از پیکره امت اسلامی همواره در کنار مردم در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی بیان کرد: حرکت ارتش در طول تاریخ ارتش‌های دنیا بی‌سابقه بود، همواره همگام و همسو با جریان‌های انقلابی بودند؛ اگر غیر از این بود در جریان‌های کودتای نظامی باید تعداد زیادی کشته می‌شدند.

خوش‌کنار اضافه کرد: در رژیم گذشته بیش از 100 نفر از کارکنان و فعالان انقلابی نیروهای ارتش در بند ساواک بودند و بعضی‌ها نیز به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: در طرح‌ها و عملیات‌های مردم یاری نیز همچون سیل، زلزله و بیماری کرونا، ارتش خدمات شایانی را در رفع مشکلات مردم انجام داده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان در ادامه با بیان اینکه 99 درصد کارکنان لشکر 84 خرم آباد از قوم بزرگ لر هستند، در طول دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف مناطق جنگی و عملیاتی و مهم بسیار خوش درخشیدند و سهم بسزایی در پیروزی‌های رزمندگان داشتند.

خوش‌کنار با اشاره به سلحشوری امیر اسکندر بیرانوند از فرماندهان شجاع دفاع مقدس، افزود: بی‌شک اسکندر بیرانوند مایه عزت و افتخار قوم لر است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این آیین، ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین برنامه‌هایی قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان معرفی شوند.

انتهای پیام