یک‌شنبه 15 مهر 1403

ارتفاعات زنجان چهره زمستانی به خود می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتفاعات زنجان چهره زمستانی به خود می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به سرد شدن هوا، بارندگی‌ها در ارتفاعات این استان به شکل برف دور از انتظار نیست.

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش ها در زنجان تا ظهر فردا / پنجشنبه 17 مهر ماه / ادامه خواهد داشت، افزود: امروز / چهارشنبه 16 مهر / آسمان زنجان بارانی خواهد بود و میزان بارندگی در ساعات شب بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: سامانه بارشی از روز جمعه از استان زنجان خارج خواهد شد و از روز شنبه /19 مهر ماه / تا پایان هفته نیز برای این استان بارندگی پیش بینی نمی شود و از روز دوشنبه نیز میزان دمای هوای زنجان روند افزایشی خواهد داشت.

سلطانی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده است و طی 24 ساعت گذشته نیز پری از توابع شهرستان ماهنشان با هفت درجه سانتیگراد و زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با 22 درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*