جمعه 13 مهر 1403

اردوغان: کشورهای غربی شریک جنایات اسرائیل هستند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اردوغان: کشورهای غربی شریک جنایات اسرائیل هستند

رئیس‌جمهور ترکیه، با انتقاد شدید از کشورهای غربی به‌دلیل تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی، آنها را شریک در تجاوزات علیه مردم فلسطین و لبنان دانست.

به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، عنوان کرد که کشورهای غربی با ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، در تجاوزات علیه مردم فلسطین و لبنان شریک هستند.

اردوغان امروز در سخنرانی خود اظهار داشت: «کشورهای غربی سلاح‌هایی را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند که این رژیم از آنها برای ارتکاب کشتارهای جمعی در غزه و لبنان استفاده می‌کند. هر کسی که به اسرائیل سلاح می‌دهد، در این تجاوزات شریک است.»

وی افزود: «ترکیه هیچ تلاشی را برای کاهش شدت این درگیری‌ها دریغ نکرده است، اما اسرائیل تمامی تلاش‌های میانجیگری را نادیده گرفته و به تجاوزات خود ادامه داده است.»

اردوغان همچنین تصریح کرد: «اسرائیل حملات خود را علیه برادران ما در فلسطین و لبنان شدت بخشیده و با گسترش دامنه درگیری، وضعیت را تشدید کرده است».

در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غزه و لبنان تشدید شده است و این اقدامات با واکنش‌های شدید بین‌المللی مواجه شده است.

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای منطقه، بارها از تجاوزات این رژیم انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به این حملات و حمایت از مردم فلسطین و لبنان شده است.

اردوغان پیش از این نیز از ارسال تسلیحات غربی به رژیم صهیونیستی به‌شدت انتقاد کرده و آن را موجب تشدید خشونت‌ها در منطقه دانسته بود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.