چهارشنبه 18 مهر 1403

ارز ترجیحی باعث رانت و فساد در کشور شده بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارز ترجیحی باعث رانت و فساد در کشور شده بود

کی پور گفت: طبق آمار از یارانه اختصاصی دولت به کالاها تنها 30 درصد آن به دست مردم می‌رسید و مابقی آن در دست دلالان و یا بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شد که این امر متاسفانه منجر به ایجاد رانت و فساد شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اکبر کی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه صبح امروز در نشست مشترک مدیران روابط عمومی ادارات، سازمانها و نهادها با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در این عصر که رشد تکنولوژی و فضای مجازی سرعت گرفته، بصیرت و شناخت اخبار و شایعات و تمییز دادن آنها ازیکدیگر بسیار مهم است که بخشی از این مهم بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

وی درباره تصمیمات اقتصادی دولت گفت: اتفاقی که به سهولت می‌توانست در دولت‌های گذشته رخ دهد, انجام نشد که در دولت سیزدهم منجر به جراحی اقتصادی شد.

کی‌پور افزود: طبق آمار از یارانه اختصاصی دولت به کالاها تنها 30 درصد آن به دست مردم می‌رسید و مابقی آن در دست دلالان و یا بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شد که این امر متاسفانه منجر به ایجاد رانت و فساد شده بود.

فرماندار تربت حیدریه خاطر نشان کرد: با توجه به آزاد بودن نرخ ارز در کشورهای عراق و افغانستان و بالعکس ارزان بودن آن در ایران نسبت به کشور‌های همسایه، باعث شده که قاچاق کالا شدت بگیرد و کالاهای ایرانی که یارانه دولت به آنها تعلق گرفته در این کشورها به وفور یافت شود.

فرماندار تربت حیدریه بیان داشت: امیدواریم با گذر از این گام‌های سخت و دوره انتقال، به ثبات اقتصادی برسیم و مطمئنا این اتفاق رخ خواهد داد که منجر به رشد سریع اقتصاد خواهد شد.

کی پور گفت: در معرفی اقدامات دولت و آرامش بخشی به مردم و بازار نقش رسانه‌ها بسیار مهم و پررنگ است که در این هجمه علیه دولت و کشور توسط رسانه‌های معاند به مقابله و تبیین با این جریانات بپردازند.

انتهای پیام /