یک‌شنبه 8 مهر 1403

از توسعه زیرساخت هوش مصنوعی تا ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از توسعه زیرساخت هوش مصنوعی تا ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. دانش تخصصی و فارغ‌التحصیلان توانمند هوش مصنوعی، معطل زیرساخت هستند دبیر ستاد توسعه هوش مصنوعی و رباتیک گفت: در حوزه دانش هوش مصنوعی توامندی‌هایی داریم، اما مشکل توسعه این حوزه، توسعه زیرساخت هوش مصنوعی است که با...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

دانش تخصصی و فارغ‌التحصیلان توانمند هوش مصنوعی، معطل زیرساخت هستند

دبیر ستاد توسعه هوش مصنوعی و رباتیک گفت: در حوزه دانش هوش مصنوعی توامندی‌هایی داریم، اما مشکل توسعه این حوزه، توسعه زیرساخت هوش مصنوعی است که با رشد آن شاهد رشد و ایجاد شرکت‌های فناور خواهیم بود.

در این راستا باید آیین‌نامه و قوانین ایجاد شود همچنین نیاز داریم زیر ساخت‌های بیگ دیتا ایجاد شود؛ چرا که تکنولوژی‌های هوش مصنوعی عمدتاً داده‌محور هستند و در این زمینه سال گذشته قانونی برای به اشتراک گذاری داده ها مصوب شد.

در حوزه هوش مصنوعی اسنادی در نهادهای دیگر مانند پژوهشگاه Ict و در همراه اول نیز در حال تدوین است. سند ملی هوش مصنوعی در قالب 4 هدف کلان 5 راهبرد و 30 شاخص کلان از 170 شاخص خرد تدوین شده است.

آغاز به کار سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری 1402

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1402 با توجه به دغدغه داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها در رابطه با انتخاب رشته بهینه راه‌اندازی شده است و داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه 80 هزار تومان به ازای هر یک از گروه‌های آزمایشی که در آن گروه مجاز به انتخاب رشته در رشته محل‌های با آزمون شده‌اند، از امکانات این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.

در نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی، با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال‌های اخیر و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که داوطلب در صورت انتخاب رشته در سال گذشته، شانس قبولی در آن‌ها داشته معرفی می‌شود و البته این نرم‌افزار قادر به اولویت دادن رشته محل‌ها مطابق همه عوامل مهم در تصمیم‌گیری از جمله علاقه و سلیقه داوطلب نیست و می‌تواند صرفاً به عنوان راهنما معرفی کننده رشته‌هایی باشد که داوطلب در آن‌ها شانس قبولی دارد.

رشد 30 درصدی صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان امسال / ایجاد 12 هزار فرصت شغلی جدید برای فارغ‌التحصیلان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه با همین 3 هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق توانست با یک شبکه همکاری با بانک ها از سال 92 تاکنون 42 همت خدمات به شرکت‌ها ارائه دهد، افزود: از این 42 همت 25 همت حوزه تسهیلات 12 همت در قالب ضمانتنامه و 5 همت در قالب سرمایه گذاری و 155 میلیارد تومان به حوزه توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان اختصاص پیدا کرده است. از این 25 همت 15 و نیم همت از طریق شبکه بانکی و 9 و نیم همت از منابع داخلی صندوق تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات بلاعوض 123 میلیارد تومان خدمات اعطا شده که رشد 7 و نیم دهم برابری نسبت به میانگین سالانه دولت دوازدهم داشته است، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که رشد 5/6 دهم برابری نسبت به میانگین سالانه دولت دوازدهم داشته است.

شرکت‌هایی که امکان اشتغال جدید دارند تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات با اولویت شرکت‌های کمتر برخوردار به آنها پرداخت خواهد شد و آن دسته از شرکت‌هایی که نخبگان را به کار بگیرند سقف تسهیلات تا 5 میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود. پیش‌بینی ما این است که به ظرفیت 12 هزار و 500 شغل جدید دانش بنیان برسیم.

اعلام زمان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سال 1402 از 31 مردادماه خبر داد.

تقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری سال 1402 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه 31 مرداد تا شنبه 4 شهریور 1402 اقدام کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد متقاضیانی که در نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال 1402 ثبت‌نام کرده، ولی در جلسه آزمون غایب بودند، گفت: این دسته از داوطلبان نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند و می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب حداکثر تعداد 150 کدرشته‌محل از رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند.

از توسعه زیرساخت هوش مصنوعی تا ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان 2
از توسعه زیرساخت هوش مصنوعی تا ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان 3