دوشنبه 16 مهر 1403

از ما پول گرفتند اما هواداران را به استادیوم راه ندادند؛/ سیر تا پیاز جنجال قائم‌شهر روایت شد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از ما پول گرفتند اما هواداران را به استادیوم راه ندادند؛/ سیر تا پیاز جنجال قائم‌شهر روایت شد!

باشگاه ملوان با انتشار یک بیانیه به اتفاقات عجیب و توقف پانزده‌ای مسابقه در جریان مصاف با نساجی، واکنش نشان داد.

به گزارش ''ورزش سه''، در جریان دیدار ملوان و نساجی از هفته هفتم لیگ برتر، درحالی که حدود 25 دقیقه از زمان مسابقه گذشته بود و نساجی با نتیجه یک بر صفر از ملوان پیش افتاده بود؛ به درخواست مازیار زارع این مسابقه برای دقایقی طولانی متوقف شد. علت توقف مسابقه، عدم حضور تمام هواداران در استادیوم بود و تا زمان حضور همه آن‌ها روی سکوهای وطنی، بازی از سر گرفته نشد. اما چند روز بعد از این اتفاقات عجیب، حالا باشگاه ملوان به تشریح ماجرا پرداخته است؛ ملوان در این خصوص طی سک بیانیه نوشته:

روز جمعه در استان مازندران و شهر زیبا و تاریخی قائمشهر دربی شمال ما بین تیمهای نساجی و ملوان با نهایت احترام بین دو تیم درون زمین و هواداران روی سکوها انجام گرفت، اما در این بین برخی با ایجاد ناهماهنگی هایی، سهواً یا عمداً قصد ایجاد تشنج در فضای برگزاری مسابقه را داشتند که با هوشمندی هواداران فهیم دو تیم این اتفاق نیفتاد.

باشگاه ملوان وظیفه خود می داند نکاتی را در جهت تنویر افکار عمومی به فوتبالدوستان گرامی علی الخصوص هواداران حاضر در استادیوم شهید وطنی قائمشهر به اطلاع برساند :

- بلیت فروشی الکترونیک دیدار نساجی و ملوان توسط شرکت برهان‌مبین حدوداً از ساعت 18روز چهارشنبه 11 مهر آغاز گردید که ظرفیت بلیت برای باشگاه ملوان 600 عدد در نظر گرفته شده و هواداران ملوان می توانستند از طریق وبسایت فوتبال تیکت بلیت خود را تهیه نمایند.

- با عنایت به اینکه باشگاه ملوان مطابق روال گذشته برای هواداران سازماندهی شده خود بلیت تهیه می نماید، با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده در سایت که دقیقا 600 عدد بود، اقدام به تهیه اتوبوس و نام نویسی از هواداران برای اعزام به قائمشهر نمود. در همین راستا باشگاه ملوان طبق مستندات موجود و مذاکره با مسئولین شرکت برهان‌مبین اقدام به خرید 300 بلیت کرد و مبلغ آن را نقداً به حساب شرکت پرداخت نمود و مقرر گردید بلیت ها چاپ شده در روز بازی تحویل معاونت فرهنگی باشگاه ملوان شود.

- در ادامه شب پیش از مسابقه در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه، توسط مسئولین برگزاری و باشگاه نساجی به نمایندگان باشگاه ملوان اعلام می گردد که طبق مصوبه شورای تامین استان مازندران، ظرفیت در نظر گرفته شده برای تیم مهمان تنها 198 صندلی می باشد! در حالی که ظرفیت ورزشگاه طبق اعلام رئیس ورزشگاه 6500 نفر بوده و مطابق قانون صریح فیفا و آئین نامه داخلی فدراسیون فوتبال می بایست 10 درصد ظرفیت ورزشگاه و پشت نیمکت مهمان در اختیار باشگاه ملوان قرار می گرفته (همانگونه که در ابتدای بلیت فروشی عصر چهارشنبه اتفاق افتاده بود) و همه این اتفاقات در حالی بود پیش از جلسه باشگاه ملوان 300 بلیت به صورت قانونی از شرکت برهان مبین خریداری کرده و 44 قطعه بلیت نیز توسط هواداران ملوان به صورت شخصی از طریق سامانه تهیه گردیده بود! حال سوال پیش می آید که اگر تصمیم برای چگونگی و تعداد تماشاگران بر عهده شورای تامین بوده، چرا روز چهارشنبه بدون مصوبه شورای تامین سامانه بلیت فروشی شروع به فعالیت کرده، به هواداران ملوان بلیت فروخته و در ادامه هزینه 300 بلیت را نیز از باشگاه ملوان دریافت کرده است؟ چگونه شورای تامین به یکباره در میانه بلیت فروشی با مصوبه ای تغییراتی در بلیت فروشی اعمال می نماید که حقوق قانونی تیم مهمان و هوادارانش را در مصوبه خود در نظر نمی گیرد؟ صراحت قانون در این خصوص بر همگان مشخص است.

- پیرو اعلام مسئولین برگزاری مسابقه و مسئولین باشگاه نساجی، نمایندگان باشگاه ملوان حاضر در جلسه صراحتاً مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده و در صورتجلسه بازی نیز ضمن امضا صورتجلسه، یادداشت نمودند که ظرفیت تعیین شده را قبول ندارند به موازات آن در تماس با مسئولین سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مراتب اعتراض خود را اعلام نموده و مسئولین سازمان لیگ نیز به قانونی بودن اعتراض ملوان اذعان داشته و قول همکاری و احقاق حق هواداران ملوان را دادند.

- متاسفانه در روز مسابقه در حالی که هواداران ملوان حدوداً دو ساعت پیش از آغاز مسابقه پشت درهای استادیوم بودند، مسئول سامانه بلیت فروشی اصرار بر تحویل 156 قطعه بلیت به نماینده باشگاه ملوان داشت تا با توجه به 44 بلیت خریداری شده در سامانه توسط هواداران، تنها 200 نفر را به درون ورزشگاه راه بدهند. در همین راستا نمایندگان باشگاه ملوان در جهت احقاق حق هواداران از تحویل گرفتن بلیت ها خودداری کرده و صراحتاً عنوان کردند همه هواداران با توجه به اینکه باشگاه هزینه بلیت ها را پرداخت نموده باید در ورزشگاه حاضر شوند.

- در دقایق اندک مانده به آغاز مسابقه مسئولین مربوطه با بیان اینکه تمام هواداران را به ورزشگاه راه خواهند داد، درب مختص هواداران مهمان را باز کردند اما در کمال تعجب پس از حضور کمتر از 200 نفر از هواداران ملوان درب به کلی بسته شد و اعلام کردند که دیگر کسی را به درون استادیوم راه نخواهند داد. این اتفاق در حالی به اطلاع نیمکت و سرمربی ملوان رسید که حدودا دقیقه 15 بازی بود.

در همین اوصاف چندین بار از مسئولین برگزاری خواسته شد که این مشکل حل شود اما با وجود تلاش ناظر مسابقه این اتفاق نیفتاد و در نهایت ناظر و داور محترم اقدام به توقف بازی نمودند و سرمربی ملوان درخواست کرد جهت ورود تماشاگران و حفظ سلامتی دیدار متوقف بماند که با توجه به قانونی بودن خواسته اعضای تیم ملوان داور مسابقه این کار را انجام داد و پس از 14 دقیقه با باز شدن درب مهمان، تماشاگران ملوان وارد ورزشگاه شده و با وجود سکوهای خالی بسیار در دو سمت جایگاه ویژه، بیش از 300 هوادار ملوان در جایگاهی با 198 صندلی که بخش زیادی از آنها دید مناسب به سمت زمین مسابقه نداشتند قرار گرفتند.

باشگاه ملوان اعلام می دارد به هیچ عنوان و در هیچ عرصه ای از حق "قانونی" هواداران خود گذشت نکرده، و هر اقدام قانونی در راستای حفظ احترام و سلامتی هواداران خود انجام خواهد داد. ضمن اینکه از حق خود در برابر اظهارنظرهای خلاف واقع برخی اشخاص در مراجع قانونی دفاع خواهد کرد.

از ما پول گرفتند اما هواداران را به استادیوم راه ندادند؛/ سیر تا پیاز جنجال قائم‌شهر روایت شد! 2
از ما پول گرفتند اما هواداران را به استادیوم راه ندادند؛/ سیر تا پیاز جنجال قائم‌شهر روایت شد! 3