سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

استاندار خراسان جنوبی: طبس نیازمند زیرساخت‌های ویژه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان جنوبی: طبس نیازمند زیرساخت‌های ویژه است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت‌های ویژه است.

«حمید ملانوری» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان طبس افزود: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جاده‌های ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب می‌کند زیرساخت‌های لازم در زمینه جاده‌ها، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها تامین شود.

وی تاکید کرد: این موضوع با پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، همه توان را برای توسعه شهرستان بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به بازدیدهایش از پروژه‌های بهداشتی و درمانی طبس تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان باید به لحاظ تخصصی توسعه پیدا کند.

ملانوری به پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس اشاره کرد و گفت: استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همه با هم پیگیر هستیم که خدمات را به اندازه نیاز شهرستان توسعه دهیم.

وی از شروع به کار پروژه اورژانس گفت و اظهار امیدواری کرد؛ با برنامهریزی های صورت گرفته این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای توسعه خدمات در حوزه درمان هم 2 موضوع راه‌اندازی بیمارستان قدیم یا احداث ساختمانی جدید مطرح است تا نیاز منطقه تامین شود.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این خصوص به کار کارشناسی و بررسی صرفه و صلاح منطقه نیاز دارد که امیدواریم به زودی در این خصوص تصمیم خوبی گرفته تا خدمات‌دهی به مردم بیشتر شود.

ملانوری به بازدید از پروژه احداث مسکن اقشار کم‌درآمد شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بخش عمده واحدهای در دست اقدام تحویل شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز تامین زیرساخت‌های لازم برای این واحدها را در اولویت برنامه‌های خود دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس به لحاظ وجود معادن غنی، واحدهای صنعتی، محصولات کشاورزی، گردشگری و سایر بخش‌ها از شهرستان‌های غنی استان و کشور است.

وی با اشاره به وجود 75 درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در شهرستان طبس افزود: برای بهره‌برداری از ذخایر معدنی، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و تامین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان باید فعال‌تر شویم.

ملانوری گفت: بخش خصوصی باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کند تا با بهره‌برداری از ظرفیت‌های شهرستان، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد باشیم و مردم نیز از شرایط مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: واحدهای فعال نیز باید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود کمک کنند تا خدمات رفاهی در شأن مردم در این منطقه تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر امروزش به شهرستان طبس از محل اجرای پروژه باند دوم محور طبس - یزد بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن رصد روند اجرای پروژه از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این شهرستان مطلع شد.

طول پروژه باند دوم محور طبس - یزد 340 کیلومتر است که 155 کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی واقع شده و با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی تاکنون 13 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

در حاضر دو بانده سازی 26 کیلومتر دیگر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در دست اقدام است و با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی پروژه به 40 درصد می‌رسد.

بنا به پیگیری‌های استاندار مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی، پیش بینی می‌شود 10 کیلومتر از این محور تا پایان سال مالی 99 - تیرماه 1400 - به بهره‌برداری برسد.

همچنین با توجه به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در طبس، در حال حاضر 152 کیلومتر معادل 30 درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرای استان در حوزه این شهرستان اجرا می‌شود.

علاوه بر این از مجموع 661 کیلومتر باند دوم اجرا شده در راه‌های خراسان جنوبی، 170 کیلومتر در شهرستان طبس زیر بار ترافیک است.

مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری بیرجند قرار دارد.

طبس با سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک تنها شهرستان دارای فرمانداری ویژه در خراسان جنوبی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*