دوشنبه 16 مهر 1403

استاندار زنجان: محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: بیانات رهبر معظم اتقلاب فصل الخطاب است و ما همه پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم و محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در نشست با ائمه جمعه استان افزود: ائمه جمعه و روحانیت ستون و محور هر منطقه هستند و غالب مردم ارادت ویژه ای به این قشر از جامعه دارند لذا با همراهی تمام اقشار جامعه، محرم امسال شعائر نهضت عاشورا به بهترین وجه ممکن و با شیوه ای نو به نمایش در خواهد آمد. وی یادآورشد: از مردم انتظار داریم خودشان در برگزاری برنامه های ماه های محرم و صفر با مسئولان همکاری کنند و اجازه هیچگونه سوء استفاده ای به بدخواهان ندهند. حقیقی تصریح کرد: دستورالعمل بهداشتی محرم هفته آینده تدوین شده و در اختیار استان و شهرستان ها قرار می گیرد و امیدواریم با هدایت روحانیون بتوانیم با شیوه ای نو همچون گذشته نام زنجان را بعنوان پایتخت شور و شعور حسینی که در برگزاری عزاداری برای امام حسین شهره است در کشور مطرح کنیم.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به وضعیت استان در شرایط کرونایی گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا هیچ واحد تولید ماسک در استان نداشتیم اما امروز 9 واحد تولیدی ظرفیت تولید 700 هزار ماسک در روز را دارند.

حقیقی خاطرنشان کرد: امروزه واحدهای تولید الکل در استان به مقدار نیاز محصول تولید می کنند و حتی توان صادرات مازاد آن را نیز به سایر استان ها داریم و علاوه بر آن واحدهای تولیدی استان تمام مایحتاج مردم به مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را عرضه می کنند که این امر برای استان بسیار ارزشمند است تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.

وی افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در چند روز گذشته از سوی مردم عامل مهم کاهش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا بوده و فعالیت های ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جامعه بسیار موثر است. حقیقی تاکید کرد: اگر پروتکل ها رعایت نشود هر لحظه امکان بروز فاجعه ای غیرقابل کنترل وجود دارد و باید مراقب باشیم.

استاندار زنجان همچنین به دستاوردهای سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر 425 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های مهم اختصاص یافت که اگر این طرح ها به سرانجام برسد ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان ایجاد خواهد شد. حقیقی اظهار داشت: طرح 2 خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین که زنجان را به مرکز لجستیک منطقه تبدیل می کند، تکمیل راه‌های ارتباطی سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ، زنجان - بیجار - همدان و بخش هایی از محور ارتباطی زنجان - منجیل از مهمترین پروژه های راه سازی در دست ساخت است. وی تکمیل بیمارستان های قیدار و 144 تختخوابی ولیعصر زنجان را نیز از جمله طرحهایی عنوان کرد که در سفر نوبخت برای آنها اعتبار اختصاص یافت.

استاندار زنجان گفت: حل مشکلات کارخانه ایران ترانسفو بطوریکه این شرکت در سه ماهه نخست امسال 42 درصد بیشتر از سال قبل فروش محصول داشته است و همچنین افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن استان در سال گذشته را در استان زنجان شاهد هستیم.

*س_برچسب‌ها_س*