یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

استاندار همدان: جهت‌گیری بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دانش بنیان ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار همدان: جهت‌گیری بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دانش بنیان ضروری است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: شرکت های دانش بنیان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند و برهمین اساس بانک‌های استان به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باید به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه (تولید دانش بنیان) حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان، افزود: سیاست دولت و مدیریت اجرایی استان به تاسی از شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» هدایت امور به سمت کارهای خلاقانه و دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان همه حمایت های مادی و معنوی در راستای تولید دانش بنیان است، اظهار داشت: واحدهای اقتصادی و بانک‌ها با نگاه حمایت از شرکت های دانش بنیان امور خود را پیش ببرند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش بنیان خیلی زود به بازدهی مطلوب می رسد، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان با حمایت های مالی می توانند به سرعت دانش فنی را به محصول تبدیل کنند که در نهایت هم محصول به کالای اقتصادی و ایجاد اشتغال ختم می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه گذار و بانک ها باید بدانند مطمئن ترین جا برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان است و در استان همدان همه توان خود را برای حمایت از این بخش به کار گرفته‌ایم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تعامل و همکاری پارک علم و فناوری و بانک بسیار مهم است، تصریح کرد: این موضوع شرایط مناسب برای همکاری سه جانبه شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و پارک علم و فناوری را فراهم می کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: نگاه دولت مردمی، پیاده سازی تولید دانش بنیان و اشتغال‌زا است چرا که تولید دانش بنیان، بهره‌وری را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد و در این راستا انتظار داریم موسسات بانکی دولتی و خصوصی همراهی کاملی دراین زمینه داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه در راه رشد، توسعه و پیشرفت استان هیچ مانعی اثرگذار نیست، تاکید کرد: برای برنامه ریزی بهتر در راستای رونق تولید و پیشرفت استان باید از میزان منابع بانک های خصوصی و دولتی مطلع باشیم تا بر اساس آن سیاست های رشد اقتصادی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید بدانیم منابع چقدر است و چه میزان اعتبار برای بخش های خدمات، گردشگری، کشاورزی و صنعت سرمایه گذاری شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: پویایی و فعال شدن بخش خصوصی هدف ما است و امیدواریم در سال 1401 با این هدف، مسیر خوبی را طی کنیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی، بانک کشاورزی استان همدان تسهیلات حمایتی خوبی را واگذار کرده است اما برخی از بانک‌ها، حتی 20 درصد از تعهدات خود را نیز پرداخت نکرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش بودن سفر هیات دولت به استان گفت: برنامه های اقتصادی تنظیم و تسهیلات ابلاغی باید با حساسیت خاصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در مردمی کردن و عادلانه سازی یارانه ها، مشکلاتی در حوزه سرمایه در گردش تولید کنندگان ایجاد شده که تکالیفی برای بانک ها از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است تا تسهیلات ویژه‌ای در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: واحدهای راکد و یا در تملیک بانک ها باید به سرعت در چرخه تولید قرار گیرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان نیز دراین جلسه گفت: کل منابع و اعتبارات بانک‌های دولتی استان همدان تا پایان سال 1400 بیش از 40 هزار میلیارد تومان ارزیابی شد که نسبت به سال قبل آن 40 درصد افزایش یافته است.

 محمد طوماسی افزود: میزان کل اعتبارات سپرده بانک های دولتی استان در سال 1399 بیش از 284 هزار میلیارد تومان بود که این میزان با رشد 39 درصدی به 394 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 1400 رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان مصارف مصارف بانک های دولتی نیز 245 هزار تومان تا در سال 1399 بودکه با رشد 45 درصدی، در سال 1400 به 358 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

طوماسی با شاره به اینکه واگذاری تسهیلات ازدواج در استان همدان 75 درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در سال 1399 حدود 10 هزار و 737 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان واگذار شده که این رقم در سال 1400 به 18 هزار 721 میلیارد تومان افزایش یافت.

برچسب‌ها