چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان شمالی برای ساماندهی وضعیت میادین میوه و تره بار ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرد و گفت: نظارت‌ها بر بازار باید افزایش و روند تثبیت قیمت‌ها ادامه یابد.

خبرگزاری ایسنا

گودبرداری‌ها را درست در کنار تابلوی معرفی تپه‌ی ثبت ملی شده‌ی «معصوم‌زاده» انجام داده‌اند. شاید پیام‌شان همین است؛ تاریخ بجنورد در محوطه‌ای تاریخی که جزو مهم‌ترین منابع تاریخی خراسان شمالی است، برای‌شان اهمیتی ندارد بنابراین ایجاد میدان میوه‌وتربار بزرگتری برای بجنورد را مهم‌تر از حفاظت این محوطه‌ی تاریخی می‌دانند.

خبرگزاری دانا

به همت بسیج ورزشکاران استان خراسان شمالی 60 بسته غذایی و بهداشتی برای توزیع و کمک به خانواده هایی محروم که در ایام شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند آماده سازی شد.

خبرگزاری مهر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از شروع مجدد بارش‌ها به صورت جدی در استان‌های شمال غربی از امشب خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شیوع کووید -19، سبب تاخیر در اجرای طرح تولید کاغذ سنگی شهرستان فاروج شد، البته قرار است این طرح امسال به بهره‌برداری برسد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی فاروج گفت: سیل و سرمای دیررس فروردین ماه امسال 735 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زد که بیشترین آن مربوط به باغ‌ها است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بارش‌های بهاری هفته‌های اخیر در خراسان شمالی موجب جوشیدن چشمه‌ها و چاه‌های کشاورزی این استان شده که البته به گفته کارشناسان کشاورزی، این وضعیت موقتی است و به‌زودی از جوشش خواهد افتاد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 10 سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این استان در چند روز اخیر تخریب و برچیده شد که این روند با شدت بیشتر در آینده هم ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - واژگونی یک دستگاه تریلی در محور بجنورد - اسفراین، در محدوده گردنه اسدلی، سه‌شنبه‌شب برای مدت کوتاهی موجب بسته شدن این مسیر شد.

خبرگزاری دانا

کرونا با تمام نامهربانی‌هایش، ناخواسته در حال ثبت رکوردی جدید از موج مهربانی در سراسر استانهای کشور است؛ این روزها شکوه سخاوت موج می‌زند و ایرانیان محکم‌تر از قبل پای کار ایران ایستاده‌اند تا روزی که شاخ غول کرونا بشکند و اوضاع به حالت عادی برگردد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی راز و جرگلان گفت: توتستان‌های این شهرستان مرزی خراسان شمالی به صورت متمرکز در دو قطعه 10 هکتاری از عرصه‌های طبیعی روستای پرسه سو و حصارچه گسترش می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

‌بجنورد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه جابه‌جایی دام بدون پلاک قاچاق محسوب می‌شود، گفت: هم‌اکنون تنها 16 درصد از دام‌های سبک استان هویت‌دار شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شهردار بجنورد از شناسایی163 زباله‌گرد در سطح این شهر 220 هزار نفری مرکز استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: شهرداری و تشکل‌های مردم نهاد برای این قشر از جامعه بسته‌های معیشتی در نظر گرفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: پاسخ منفی مدیران پتروشیمی خراسان (مستقر در بجنورد) به ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا، لکه ننگی بر دامان مدیران استانی و کشوری پتروشیمی است.

خبرگزاری دانا

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید 19 در کشور تا روز 31 فروردین ماه علی‌رغم آنکه در کل کشور روند نزولی بیماری مشاهده می‌شود اما، روند صعودی یا شروع پیک در پنج استان قم، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، آذربایجان غربی و اردبیل مشاهده می‌شود.