چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: افرادی که با طراحی و ساخت استخر روباز برای بانوان در بوستان بش‌قارداش بجنورد، موجب اتلاف سرمایه‌های مردم شده‌اند، باید پاسخگوی کرده خود باشند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شیوع بیماری کرونا موجب افزایش پسماندهای بیمارستانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به میزان یکسوم در روز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سومین واحد تولید ماسک خراسان شمالی با تولید روزانه هشت تا 10هزار عدد روز یکشنبه در شهرک صنعتی بیدک شهرستان بجنورد آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: برآورد می شود شیوع کرونا و تعطیلی ماه‌های اخیر، چهار هزار میلیارد ریال به بازاریان استان خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری دانا

اپلیکیشن "شاد" با هدف پرکردن جای خالی مدارس در دوران قرنطینه کرونایی از بدو ورودش به منازل دانش آموزان، مشکلات زیادی را با خود به همراه آورد به گونه‌ای که امکان ادامه تحصیل بخش زیادی از دانش آموزان را از بین برد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: دولت با توزیع بسته‌های معیشتی و کمک نقدی، گامی برای حمایت از کارگران برداشته است اما در این میان، کارگران که بیمه نیستند و شناسنامه کاری ندارند از این قافله جاماندند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرماندار شیروان گفت: طبق برآورد اولیه بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب پنجشنبه‌شب گذشته 170 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - عشایر کوچرو خراسان شمالی در چند روز اخیر برای در امان ماندن از آسیب‌های بیماری کرونا، کوچ بهاره خود را به صورت مکانیزه از مراتع قشلاقی به ییلاقات آغاز کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هشت سازه غیرمجاز شامل 650 متر مربع در زمین‌های کشاورزی شهرستان بجنورد هفته گذشته تخریب و برچیده شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بیشترین بارش ثبت شده 24 ساعت گذشته استان از ایستگاه روستای کوسه بخش سرحد شیروان به میزان حدود 55 میلی‌متر بود.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک روان در اکثر محورهای مواصلاتی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بارندگی‌های اخیر، حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان خراسان شمالی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و با مهار سیلاب‌های اخیر از ورود خسارات به روستاهای پایین دست سدها جلوگیری شده است. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شیوع ویروس کرونا علاوه بر به تاخیر انداختن کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی و مجبور کردن آنان به ماندن بیشتر در مناطق قشلاقی، با کاهش قیمت گوشت، خسارت زیادی به اقتصاد این قشر، که تنها حرفه آنان دامپروری است، وارد آورد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: محصولات پتروشیمی خراسان، 77.3 درصد از صادرات این استان را در سال گذشته، به خود اختصاص داده بود.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته استان قم با دو زمین لرزه به بزرگای 3.5 و 3.3 لرزید و استان کرمانشاه نیز دو زلزله به بزرگای 3.2 و 3.4 ریشتر را تجربه کرد.