سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان‌هایی که برفی و بارانی می‌شوند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
استان‌هایی که برفی و بارانی می‌شوند

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش نسبی دما و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش نسبی دما و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که سه‌شنبه در مناطقی از غرب‌، جنوب غرب‌، جنوب‌، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. در ضمن‌، در ساحل دریای خزر وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف رخ می‌دهد.

چهارشنبه در مناطقی از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و همچنین در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های مرزی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. همچنین‌، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، به‌تدریج در نوار غربی کشور بارش آغاز می‌شود. در این روز در نیمه شمالی خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش شدت خواهد داشت‌.

پنجشنبه گستره فعالیت سامانه در غرب‌، شمال غرب‌، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان است. در قزوین و تهران بارش شدت خواهد داشت‌. در ضمن‌، در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی‌، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در مناطق مرزی واقع در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ‌می دهد.

شنبه در ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود و در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

لازم به ذکر است سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد و ماندگاری هوای خنک تا روز پنجشنبه است.

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و طی پنجشنبه‌، جمعه و شنبه نواحی مرکزی و شرق خلیج‌فارس مواج خواهند بود.

هم اکنون دیگران می خوانند 23 اسفند 1401 - 08:53

بیشتر بخوانید

استان‌هایی که برفی و بارانی می‌شوند 2