جمعه 15 تیر 1403

استفاده از ماسک در اشنویه به بیش از 80 درصد رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از ماسک در اشنویه به بیش از 80 درصد رسید

مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: استفاده از ماسک طی هفته‌های اخیر بین شهروندان بیشتر شده و هم‌اکنون بیش از 80 درصد مردم از ماسک‌های بهداشتی استفاده می‌کنند.

حسین زرزا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن نیز استفاده کنند.

وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان در روزهای اخیر به مرحله نگران کننده‌ای رسیده و با افزایش تعداد بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان، ظرفیت پذیرش تکمیل شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه اضافه کرد: تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در این شهرستان به هزار و 29 نفر و شمار فوتی‌ها به 52 نفر رسیده است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

زرزا گفت: شرکت در جلسات عقد و عروسی و ترحیم، تجمع‌های خانوادگی و مراسم گروهی، فصل برداشت سیب و حجم زیاد کارگران و تجمع گسترده در میدان میوه‌وتره‌بار در کنار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا در این شهرستان در ماه‌های شهریور، مهر و آبان بود.

زرزا ادامه داد: هم‌اکنون 24 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و سه نفر با شرایط نامساعد به دستگاه ونتیلاتور متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ابتلایان به بیماری کووید - 19 در این شهرستان 851 نفر را ساکنان شهر و 178 نفر را روستاییان تشکیل می‌دهند، افزود: این آمار نشان می‌دهد شمار مبتلایان شهری هفت برابر بیشتر از ساکنان مناطق روستایی است که این امر به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری اجتماعات در شهر و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: هیچ کمبودی در تهیه داروهای کرونا در بیمارستان این شهرستان وجود ندارد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان مبتلایان کاسته شود.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و طی هفته‌های گذشته امار مبتلایان به کرونا در این شهرستان سیر صعودی داشته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*