شنبه 22 اردیبهشت 1403

استقرار 3 درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان رضوی / جمعیت عشایر کشور نقش مهمی در تاأمین سفره مردم دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استقرار 3 درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان رضوی / جمعیت عشایر کشور نقش مهمی در تاأمین سفره مردم دارند

نبوی فرد با بیان اینکه حدود 3 درصد جمعیت عشایر ایران در 13 شهرستان استان خراسان رضوی مستقر هستند، گفت: جمعیت عشایر کشور نقش مهمی در تامین سفره مردم به ویژه تولید گوشت قرمز دارند و تعریف و نگاه ما به جامعه عشایری، هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد نبوی فرد، مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی ظهر امروز در دیدار با فرماندار کاشمر که در محل دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بالغ بر یک و نیم درصد جمعیت کشور عشایر هستند و حدود 3 درصد جمعیت عشایر ایران در 13 شهرستان استان خراسان رضوی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر کشور نقش مهمی در تامین سفره مردم به ویژه تولید گوشت قرمز دارند و تعریف و نگاه ما به جامعه عشایری، هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در امور عشایر استان خراسان رضوی این است که بتوانیم هزینه تولید را برای جامعه عشایری کاهش دهیم.

مدیر کل امور عشایر استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با یک کار علمی و پژوهشی اصلاح ضریب تبدیل دام سبک به عنوان پایلوت در استان با موفقیت اجرا شده است، تصریح کرد: با توجه به جامعه عشایری شهرستان کاشمر و مشکلات پیش روی این افراد، خدماتی ارائه شد و همچنین 3 هزار تن کنسانتره و 500 تن علوفه بین عشایر شهرستان کاشمر توزیع شده است.

435 میلیون تومان به حوزه عشایری کاشمر در سال 1400 اختصاص پیدا کرد

امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر در این دیدار با تاکید بر لزوم حمایت از جمعیت عشایری شهرستان، اذعان کرد: در راستای تامین نیازهای جمعیت عشایری شهرستان بر اساس اولویت هایی که شناسایی شده، پروژه های عمرانی و خدماتی برای این عزیزان تعریف و در حال اجرا است.

وی با اشاره به نقش جمعیت عشایری در تامین گوشت قرمز و تاکید بر لزوم ترویج و آموزش شیوه های نوین در حوزه پرورش دام سبک، عنوان کرد: بالغ بر 435 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش در حوزه عشایری شهرستان در سال 1400 اختصاص یافته است.

وی همچنین تشریح کرد: اجرای پروژه های آبرسانی، احداث آبشخور دام، بهسازی و ایجاد راه های مواصلاتی برای تردد عشایر از مهمترین اقداماتی است که از محل اعتبارات دولتی اجرا شده است.

انتهای پیام /