دوشنبه 16 مهر 1403

اسرائیل از چه سلاحی علیه غیرنظامیان لبنان استفاده کرد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اسرائیل از چه سلاحی علیه غیرنظامیان لبنان استفاده کرد؟

اقتصادنیوز: اتحادیه شیمیدانان لبنان با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی از سلاح‌های خطرناک ممنوعه برای کشتار غیرنظامیان استفاده می‌کند و علاوه بر ویرانی‌های عظیم، موجب بروز انواع بیماری‌ها می‌شود، از جامعه جهانی خواست این جنایت وحشیانه اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که از زمان آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در اکتبر سال گذشته میلادی، گزارش‌های زیادی توسط سازمان‌های بین‌المللی درباره استفاده این رژیم از سلاح‌هاح ممنوعه خطرناک در قتل عام غیرنظامیان فلسطینی و نیز لبنانی منتشر شده بود، اتحادیه شیمی‌دانان لبنان دیروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که گستردگی میزان ویرانی و تخریب ساختمان‌ها و ایجاد حفره‌هایی به طول ده‌ها متر در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بیانگر استفاده این رژیم از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده است که استفاده از آنها طبق قوانین بین‌المللی ممنوع می‌باشد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: اتحادیه شیمی‌دانان لبنان تجاوزات وحشیانه علیه غیرنظامیان و قتل عام‌های انجام شده ضد مردم لبنان را محکوم می‌کند و نسبت به تاثیرات مرگبار استنشاق غبار بمباران اسرائیل در مناطق مختلف کشور هشدار می‌دهد.

اتحادیه شیمی‌دانان لبنان تاکید کرد که استفاده رژیم صهیونیستی از این نوع سلاح‌های ممنوعه بین المللی، به ویژه در هدف قرار دادن بیروت که منطقه‌ای پرجمعیت است، منجر به ویرانی عظیم شده و گرد و غبار ناشی از آنها عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

این اتحادیه از جامعه جهانی خواست تا تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه لبنان و استفاده این رژیم از بمب‌های ممنوعه بین‌المللی را متوقف کند.

اتحادیه مذکور همچنین از دولت لبنان خواست تا به خاطر تجاوزات وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر به خاک لبنان انجام می‌دهد و اقدامات آن برای کشتار جمعی غیرنظامیان بی‌گناه و بی‌دفاع لبنانی، از این رژیم به شورای امنیت شکایت کند.

خبر مرتبط هشدار کیهان به اسرائیل / قبل از اینکه هواپیماهای اسرائیل 2-3 ساعته به ایران برسند، موشک‌های ما کمتر از 10 دقیقه حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می‌کنند

اقتصادنیوز: محمدحسین محترم یادداشتی در روزنامه کیهان درباره سخنان رهبر معظم انقلاب با حضور میلیونی مردم در «نمازجمعه نصر» این هفته نوشت.

در شرایطی که صهیونیست‌ها بدون توجه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و با دهن‌کجی به قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل، همچنان از انواع سلاح‌های مرگبار و ممنوعه برای قتل عام غیرنظامیان لبنانی و فلسطینی استفاده می‌کنند، بامداد امروز هم جنگنده های رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق «سانتیریز»، «الصفیر» و «الحدث» در ضاحیه بیروت از بمب های خوشه ای و ممنوعه فسفری استفاده کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اسرائیل از چه سلاحی علیه غیرنظامیان لبنان استفاده کرد؟ 2