جمعه 14 اردیبهشت 1403

«اسلحه مادری» در قاب شبکه دو

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«اسلحه مادری» در قاب شبکه دو

همزمان با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران (طبس)، شبکه دو سیما مستند‌های «اسلحه مادری» و «چهل و سه روز» را روانه آنتن می‌کند.

مستند اسلحه مادری ساخته سیده زهرا موسوی ازغندی روایت مادری شجاع است که در هنگام رزم همسر و فرزند شهیدش با اشرار، مسلح شده و از خانه و فرزندانش دفاع می‌کند. ازغدی مستند «اسلحه مادری» را این‌گونه معرفی می‌کند: «اسلحه مادری» داستان زنی است که برای هدفی بزرگ تلاش می‌کند، داستان زنی که چتر حمایت و مادرانگی او تنها منحصر به فرزندان خود نیست. او معتقد است راه نجات در ایستادگی، آمادگی، شجاعت و دوست داشتن دیگران است؛ وقتی شجاعت و عشق در وجود یک مادر در هم آمیخته باشد، خانواده در امان می‌ماند. این مستند دوشنبه 3 اردیبهشت حوالی ساعت 14:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

لازم به ذکر است که مستند «چهل و سه روز» نیز سوم اردیبهشت ماه حوالی ساعت 14 روانه آنتن شبکه دو می‌شود. چهل و سه روز روایتگر 43 روز نخست انقلاب اسلامی ایران و ماجرای تشکیل حزب کوموله و دموکرات و ناآرامی‌های غرب کشور در این دوران است. این مستند به کارگردانی داوود مرادیان و تهیه‌کنندگی عباس مرادیان تهیه و تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون