پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود

پنجمین روز از دی ماه 1400 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر سیروس همتی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - پنجمین روز از دی ماه 1400 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر سیروس همتی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

رجایی: «حضرت فاطمه (س)» خود را سرباز ولایت می‌دانستند

مرتضی رجایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون سیره رفتاری «حضرت فاطمه زهرا (س)» گفت: سیره رفتاری و شیوه زندگی شخصی «حضرت فاطمه زهرا (س)» بیانگر نمونه بودن این بانوی بزرگوار اسلام است، ایشان همسر «امیرالمومنین (ع)»، زنی وفادار و فداکار بودند، از ویژگی‌های «صدیقه کبری (س)» تکیه بر معنویت خاص ایشان بود که جایگاهی ارزشمند را برای ایشان فراهم کرده بود.

وی در مورد احترام «حضرت فاطمه زهرا (س)» نسبت به «امیرالمومنین (ع)» بیان کرد: هنگامی که «حضرت فاطمه زهرا (س)» در دفاع از ولایت دچار صدمات جسمی شدند و در بستر بیماری بودند گروهی برای دیدار و عیادت از ایشان نزد حضرت «علی (ع)» آمدند و اجازه دیدار خواستند، «علی (ع)» این موضوع را با همسر گرامی‌شان «صدیقه کبری (س)» مطرح کردند و حضرت «فاطمه زهرا (س)» در پاسخ به ایشان فرمودند: من کنیز شما هستم و این خانه نیز خانه شماست هرچه شما صلاح می‌دانید انجام دهید، این موضوع بیانگر سیره رفتاری و همسرداری این بانوی بزرگوار اسلام است.

رجایی به ولایتمداری «حضرت فاطمه زهرا (س)» اشاره و ابراز کرد: «حضرت فاطمه زهرا (س)» خود را سرباز ولایت می‌دانستند، ایشان «امیرالمومنین (ع)» را به عنوان امام زمان خود به شمار می‌آوردند و تا لحظه آخر و با تمام توان برای حمایت از ولایت ایستادند.

وی الگو گرفتن از «حضرت فاطمه زهرا (س)» و حمایت از ولی زمان را الگویی ارزشمند برای جامعه امروز دانست و اظهار کرد: «حضرت فاطمه زهرا (س)» ولی زمان خود را تنها نگذاشتند و تمام تلاش خود را در حمایت از «امیرالمومنین (ع)» کردند و این درسی بزرگ برای تک تک ما محسوب می‌شود، حتی اگر به شهادت ما منجر شود، این مهمترین جنبه الگوی رفتاری حضرت «فاطمه زهرا (س)» است که در عصر امروز کاربردی فراوان دارد.

وی تلاش «حضرت فاطمه زهرا (س)» به منظور گرفتن بیعت برای جانشین حقیقی «پیامبراکرم (ص)» تحسین و تاکید کرد: شرایط پس از رحلت «نبی‌اکرم (ص)» به نحوی بود که «حضرت فاطمه زهرا (س)» برای گرفتن بیعت مجبور شدند تا شبانه سوار برمرکب به سراغ انصار بروند و برای گرفتن بیعت با آنان صحبت کنند. اگر درهمان ساعات و زمان اولیه جامعه و امت اسلامی هوشمندانه عمل کرده و جلوی انحرافات اولیه را گرفته بودند مشکلی ایجاد نمی‌شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

همتی: جشنواره جهانی فیلم فجر هیچوقت جدی نبود / با «نیسان آبی» حرص مردم را در آوردم

سیروس همتی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه «بانو ادیب» هستم، به امید خدا در صورت بهتر شدن وضعیت بیماری کرونا اواخر امسال یا اوایل سال آینده نخستین فیلمم را کارگردانی خواهم کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: ساخت فیلم سینمایی «بانو ادیب» کاملا به شرایط کرونایی بستگی دارد، این فیلمنامه دومین فیلمنامه بلند سینمایی من بعد از «کن پامنار» به کارگردانی اشکان درویشی است، در آن اثر اتفاقات خوبی را تجربه کردم و همین شد که به فکر نگارش و ساخت این اثر افتادم.

بازیگر فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» درباره حضور خود در فیلم «یک شهر تنهایی» افزود: به تازگی مشغول بازی در این فیلم شده ام، این اثر سینمایی به کارگردانی «مجتبی سعیدزاده» همچنان مشغول فیلمبرداری است و با وجود اینکه در آن یک نقش کوتاه بازی می‌کنم، اما جزو تجربیات خوب من است.

وی درباره احتمال حضورش در فصل دوم سریال «نیسان آبی» اضافه کرد: هنوز در این مورد با من صحبتی نشده و نمی‌دانم که آیا فصل دومی در کار است یا خیر، این پروژه یکی از بهترین لحظات من در عرصه بازیگری بود، به شدت از حضور در این پروژه راضی هستم، این سریال بازخورد‌های بسیار مثبتی برایم به همراه داشت و مردم در هر جایی که مرا می‌دیدند از نقشم تعریف می‌کردند، خوشحالم که توانستم نقش را به درستی بازی کنم و به نوعی حرص مردم را در بیاورم.

این بازیگر تلویزیون درباره احتمال بازگشتش به تئاتر افزود: واقعیت امر دوست ندارم تئاتر کار کنم، یعنی در این شرایط کرونایی راضی به این اتفاق نیستم، وقتی با خودم فکر می‌کنم که شاید یک درصد با حضورم در تئاتر ممکن است کسی آلوده به بیماری کرونا شود هیچوقت به این اتفاق رضایت نمی‌دهم.

همتی درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: به تازگی بازی در فیلمی به نام «پاکول» را به پایان رساندم، این فیلم به کارگردانی نوید اسماعیلی ساخته شده و به نظرم یکی از آثار خوب جشنواره فیلم فجر خواهد بود، در این فیلم در نقش یک شهروند افغان حاضر شده ام، نقشی کوتاه، اما درخشان و تاثیرگذار که امیدوارم مخاطب هم آن را دوست داشته باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«کوروش تهامی» به دنبال نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری میزان - چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شورعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت.

با شروع واکسیناسیون در سال 1400، بازگشایی سینما‌ها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی، وحید جلیلوند، مانی حقیقی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.

به طور معمول دوست داران سینما انتظار حضور کارگردانان و بازیگران مورد علاقه خود را دارند و باید منتظر بمانند تا هیات انتخاب در نهایت فهرست آثار حاضر در این جشنواره را منتشر نماید.

با اعلام رسمی سازمان سینمایی هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند و حال با تکمیل فهرست اولیه آثار ارسالی باید دید کدام یک از کارگردانان در اولین جشنواره پرشور بعد از دوران اوج کرونا شانس حضور پیدا خواهند کرد.

«کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون که سالها در نقش های مختلفی به ایفای نقش پرداخته امسال با فیلمی کمدی راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد تا شانس خود برای کسب نخستین سیمرغ بلورین کارنامه کاری خود را بیازماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

همکاری بازیگر ترنسفورمز و مرد عنکبوتی در فیلم «آنچارتد»

خبرگزاری میزان - مارک ولبرگ بازیگر مطرح مجموعه فیلم‌های ترنسفومرز با «تام هالند» ستاره فیلم‌های مرد عنکبوتی با فیلم سینمایی «آنچارتد» در سال آینده میلادی راهی سینماهای هالیوود خواهند شد.

آنچارتد یا سرزمین‌های ناشناخته یک فیلم ماجراجویی اکشن آمریکایی به کارگردانی روبن فلیشر و نویسندگی آرت مارکوم و مت هالووی است که در 11 فوریه 2022 منتشر خواهد شد.

این فیلم پیش‌درآمدی برای بازی ویدئویی آنچارتد ساخته ناتی داگ محسوب می‌شود که اقتباسی از سری چهارم این مجموعه، آنچارتد 4: عاقبت یک دزد است. در این فیلم بازیگرانی مانند تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی و تاتی گابریل به‌ایفای نقش می‌پردازند.

قرار است آنچارتد در تاریخ 22 ژوئیه 2022 در سینماهای آی‌مکس و به‌صورت فیلم 70 میلی‌متر توسط کلمبیا پیکچرز، اطلس انترتینمنت و سونی پیکچرز در ایالات متحده اکران شود.

داستان این فیلم ضمن آشکار ساختن ریشه‌های ناتان دریک و ویکتور سالیوان و دوستی آن‌ها، به خاستگاه بازی‌ها می‌پردازد.

تام هالند در نقش ناتان «نیت» دریک: یک شکارچی گنج جوان که از نوادگان فرانسیس دریک، کاشف مشهور انگلیسی است. مارک والبرگ در نقش ویکتور «سولی» سالیوان: یک شکارچی گنج که مربی و دوست ناتان است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود 2
اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود 3
اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود 4
اظهار نظر بازیگر «نیسان آبی» درباره تلفیق جشنواره ملی و جهانی فجر / آخرین اخبار از سینمای هالیوود 5