چهارشنبه 18 مهر 1403

اعتراض طالبان به ایران از اخراج مهاجران دست بردارید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اعتراض طالبان به ایران از اخراج مهاجران دست بردارید

وزیر مهاجرین حکومت طالبان طی سخنانی در کابل از برخورد نامناسب کشورها به‌ویژه همسایه‌های افغانستان با مهاجران افغان انتقاد کرده و گفته است که به بهانه‌های گوناگون با شهروندان افغانستان در خارج از این کشور بدرفتاری می‌شود. وزیر مهاجرین حکومت طالبان طی سخنانی در کابل از برخورد نامناسب کشورها به‌ویژه همسایه‌های افغانستان با مهاجران افغان انتقاد کرده و گفته است که به بهانه‌های گوناگون با...

وزیر مهاجرین حکومت طالبان طی سخنانی در کابل از برخورد نامناسب کشورها به‌ویژه همسایه‌های افغانستان با مهاجران افغان انتقاد کرده و گفته است که به بهانه‌های گوناگون با شهروندان افغانستان در خارج از این کشور بدرفتاری می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از رسانه های افغانستان، حقانی افزوده است مهاجران افغان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و کشورهای همسایه باید از اخراج مهاجران افغان دست بردارند.

وی با درخواست از کشورهای همسایه برای مماشات با مهاجرین افغان افزود: از تمام کشورهای همسایه خود می‌خواهیم که به مهاجرین ما ترحم کنند. اگر مشکلی هم وجود دارد به جامعه جهانی بازمی‌گردد؛ مهاجرین در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و نمی‌کنند.

حقانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهاجرین افغان گفت: اکنون امنیت در کشور تأمین شده است؛ کوشش کنید به وطن خود برگردید. هر چقدر هم که در خارج وقت خود را بگذرانید، وطن، وطن است. در قبال کشورتان مسئولیت دارید؛ بیایید تا این را بسازیم.

منبع: خبرآنلاین --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید