چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اعتراف آمریکا درباره انجام حملات در خاورمیانه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اعتراف آمریکا درباره انجام حملات در خاورمیانه

اقتصادنیوز: آمریکا روز دوشنبه به استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف حملات هوایی در خاورمیانه اعتراف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام دفاعی آمریکا گفت که واشنگتن از هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی اهداف حملات هوایی در عراق و سوریه در اوایل فوریه استفاده کرده است.

بلومبرگ گزارش داد، به گفته شویلر مور، افسر ارشد فناوری فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام (CENTCOM)، آمریکا از هوش مصنوعی برای حمله به اهداف بالقوه استفاده کرده است.

او به بلومبرگ نیوز گفت: «ما از دید رایانه ای برای شناسایی مناطق احتمالی تهدید استفاده کرده‌ایم. آمریکا به دنبال «تعداد زیادی» از تسلیحات راکتی نیروهای متخاصم در منطقه است.

به گزارش ایرنا, نظامیان اشغالگر آمریکایی همراه با نظامیان چند کشور خارجی در قالب ائتلاف بین المللی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

خبر مرتبط انتقاد تند و تیز وزیر دفاع اوکراین از حامیان غربی کی‌یف

اقتصادنیوز: وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که تاخیر درارسال سلاح از سوی غرب، باعث شکست این کشور درمیدان نبرد می‌شود.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق 15 دی سال 1398، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نظامیان آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

هشتم بهمن ماه 1402 برابر با 28 ژانویه 2024 در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام 13 بهمن ماه 1402 برابر با دوم فوریه 2024 با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور، ارتش این کشور، حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه گروههای مقاومت انجام دادند.

سنتکام 18بهمن ماه برابر با هفتم فوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: ساعت 9:30 شب هفتم فوریه (18 بهمن)، نیروهای نظامی آمریکا در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی، یک حمله یکجانبه در عراق انجام دادند که منجر به کشته شدن یک فرمانده کتائب حزب‌الله شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اعتراف آمریکا درباره انجام حملات در خاورمیانه 2