چهارشنبه 18 مهر 1403

اعتراف وزیر دارایی اسرائیل به هزینه‌های کمرشکن جنگ برای تل‌آویو

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اعتراف وزیر دارایی اسرائیل به هزینه‌های کمرشکن جنگ برای تل‌آویو

وزیر دارایی اسرائیل اذعان کرد جنگ غزه، گران‌ترین جنگ در تاریخ اسرائیل محسوب می‌شود.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با بیان اظهارات مذکور گفت: همه ما نیاز به تأمین مالی این جنگ را احساس خواهیم کرد و این برای ما آسان نخواهد بود.

در همین حال، «گاد لیور» روزنامه‌نگار اقتصادی وب‌سایت صهیونیستی «وای‌نت» در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت اظهارات اسموتریچ در مورد وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی فاقد درک اقتصادی و دور از واقعیت است.

خبر مرتبط هزینه اسرائیل برای جنگ در غزه و لبنان 66 میلیارد دلار برآورد شد

نشریه آمریکایی فارین پالیسی به نقل از بانک مرکزی رژیم اسرائیل هزینه جاری جنگ غزه و لبنان را 66 میلیارد دلار برآورد کرده است.

او با اشاره به این حرف اسموتریچ که گفته بود گزارش آژانس «مودیز» سخیف است و اقتصاددانان در لندن رژیم صهیونیستی را به دلیل کاهش رتبه اعتباری نکوهش نخواهند کرد، گفت این اظهارات وزیر دارایی ممکن است شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری را به ادامه کاهش رتبه‌بندی رژیم صهیونیستی تشویق کند. حتی اطلاعات اسموتریچ در مورد محل اصلی آژانس مودیز و مدیریت آن صحیح نیست.

این روزنامه‌نگار گفت، در شرایط خطرناکی که در دوره اسموتریچ برای اقتصاد رژیم صهیونیستی پیش آمد، این وزیر تندرو صهیونیست به دلیل ناآگاهی کامل خود جرأت می‌کند کلمات تند را در حمله به شرکت‌های رتبه‌بندی بیان کند. موضوع نگران‌کننده این است که کسی که در رأس سیستم اقتصادی رژیم قرار دارد، هیچ درکی از عملیات حساس و پیچیده اقتصادی ندارد.

خبر مرتبط بازی اسرائیل با آتش / نتانیاهو در تله افتاد

امروز اسرائیل در تله‌ای افتاده که سال‌ها تلاش داشت از آن دوری کند اما ناتوان است.

در همین راستا، وی افزود: «هیچ اقتصاددانی در اسرائیل یا در جهان وجود ندارد که معتقد باشد اقتصاد اسرائیل در یک سال گذشته مسوولانه مدیریت شده است.»

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت «استاندارد اند پورز» بزرگ‌ترین شرکت رتبه‌بندی اعتباری در جهان، دوم اکتبر اعلام کرد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی کاهش یافته است و روند اقتصادی رژیم رو به کاهش خواهد بود. چند روز پیش از آن هم آژانس مودیز رتبه اعتباری این رژیم را در حال کاهش اعلام کرده بود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

اعتراف وزیر دارایی اسرائیل به هزینه‌های کمرشکن جنگ برای تل‌آویو 2
اعتراف وزیر دارایی اسرائیل به هزینه‌های کمرشکن جنگ برای تل‌آویو 3