یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اعزام اپه ایست اردبیلی به مسابقات جهانی بلغارستان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اعزام اپه ایست اردبیلی به مسابقات جهانی بلغارستان

سرمربی تیم ملی جوانان و امید اسلحه اپه از اعزام «امیرحسین موشحی» اپه ایست اردبیلی به مسابقات جهانی جوانان بلغارستان خبر داد.

به گزارش "ورزش سه" وبه نقل از ایسنا، صادق آرامش سرمربی تیم ملی جوانان و امید اسلحه اپه اظهار کرد: بعد از مسابقات آسیایی که اسفندماه در تاشکند برگزار شد و نتیجه نسبتاً خوبی که این شمشیرباز اردبیلی به دست آورد با صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون داشتیم جهت ارتقای رنکینگ این بازیکن با اعزام این بازیکن موافقت شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقات که مهم‌ترین رویداد در رده سنی جوانان در دنیا است و همه قدرت‌های اپه جمع هستند 235 شمشیرباز حاضر هستند که امتیاز خوبی برای رنکینگ جهانی دارد.

آرامش ابراز امیدواری کردکه موشحی بتواند در این مسابقات نتایج خوبی کسب کند.

سرمربی تیم ملی جوانان و امید اسلحه اپه اضافه کرد: موشحی در مسابقات زیر 23 سال کویت توانست تا پای مدال هم بیاید؛ ولی با توجه به سن کم و تجربه حریفش این امر میسر نشد، بنابراین چنین مسابقاتی در این سطح باعث خواهد شد که این ورزشکار تجربه خوبی به دست آورد.

آرامش اظهار کرد: شمشیربازی رشته‌ای هست که هر چقدر ورزشکار مسابقات بیشتری اعزام شود هم از لحاظ تجربه خوب و هم از لحاظ ارتقای رنکینگ برای وی حایز اهمیت است که رئیس جدید فدراسیون در این امر همکاری لازم را با تیم‌های ملی دارد.

این مربی اردبیلی در مورد وضعیت اپه اردبیل هم یادآور شد: در حال حاضر تقریباً استخوان‌بندی تیم ملی اپه ایران در هر رده سنی از شمشیربازان اردبیل تشکیل شده است و ورزشکارانی چون محمدرضا وثوقی، احمد کنعانی، نیما خانکیشی و امیر موشحی سال‌ها عضو تیم ملی اپه ایران هستند.

وی افزود: امسال باتوجه‌به حضور دو بازیکنمان در تیم‌های دیگر، تقریباً با تیم دوم اپه خود در لیگ شرکت کردیم و با این شرایط بازهم در نیم‌فصل اول در صدر جدول این مسابقات قرار داریم.

آرامش ادامه داد: در لیگ امسال تیم‌های قدرتمندی که پول زیادی خرج کردند، حاضر هستند که موجب ارتقاء سطح مسابقات می‌شوند.