جمعه 20 مهر 1403

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به کانون زلزله دو گنبدان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به کانون زلزله دو گنبدان

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: در پی زلزله 5.2 ریشتری ظهر امروز در 15 کیلومتری دو گنبدان و 44 کیلومتری چرام که در عمق 10 کیلومتری سطح زمین گزارش شد، با سه استان کهکیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر هماهنگی‌های لازم برای اعزام نیرو انجام شد.

مهدی ولی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در پی این زمین لرزه ضمن هماهنگی‌های لازم با این سه استان تعداد هشت تیم ارزیاب از کهکیلویه و بویراحمد (4 تیم)، فارس (2 تیم) و بوشهر (2 تیم) به کانون زمین لرزه اعزام شدند.

وی توضیح داد: طبق گزارش اولیه‌های اولیه خسارت‌های این زمین لرزه در گچساران در کنار روستای دژ سلیمان دو تپه ریزش کرده که خسارتی هم به روستا وارد شد و ترک‌خوردگی خانه‌های روستایی در این زلزله مشاهده می شود.

ولی پور ادامه داد: زلزله 5.2 ریشتری در گچساران تاکنون سه مصدوم در شهر دوگنبدان داشته که هر سه نفر هنگام فرار مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شدند و نیاز به بستری نداشتند.

ساعت 13:41:2 امروز یک‌شنبه 4 خرداد زلزله‌ای به قدرت 5.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری سطح زمین، حوالی دو گنبدان (14 کیلومتری) و چرام (44 کیلومتری) را در استان کهگیلویه وبویر احمد لرزاند.

مطابق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، این زلزله در طول جغرافیایی: 50.65 و عرض جغرافیایی: 30.36، در 14 کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه و بویراحمد)، 41 کیلومتری سردشت (خوزستان) و 44 کیلومتری چرام (کهگیلویه و بویراحمد). 96 کیلومتری یاسوج و 159 کیلومتری بوشهر به وقوع پیوست.

*س_برچسب‌ها_س*