سه‌شنبه 3 مهر 1403

اعلام آمادگی مقاومت عراق در حمایت از حزب‌الله

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اعلام آمادگی مقاومت عراق در حمایت از حزب‌الله

گروه‌های مقاومت عراق دوشنبه شب تأکید کردند که از حزب‌الله در رویارویی با اشغالگران اسرائیلی از لحاظ تسلیحاتی و نیروی انسانی حمایت می کنند.

یک عضو ارشد مقاومت اسلامی عراق به این پایگاه خبری گفت که این تصمیم در جریان نشستی که ساعاتی پیش در بغداد در اوضاع لبنان برگزار شده، گرفته شده است.

آنها همچنین توافق کردند که همزمان حملات پهپادی و موشکی از داخل اراضی عراق و سوریه به سمت اهدافی در فلسطین اشغالی به شکل فزاینده ادامه یابد.

این مقام ارشد مقاومت عراق که به نامش اشاره نشده، خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت به توافقاتی دست یافتند که مهم‌ترین آن ورود مستقیم به نبردها در کنار حزب الله لبنان علیه هرگونه عملیات زمینی احتمالی دشمن صهیونیست است.

منبع مذکور با تاکید بر اینکه عملیات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای از اراضی عراق یا سوریه در چارچوب عملیات پشتیبانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: فرماندهان مقاومت عراق با حزب‌الله لبنان برای انجام هماهنگی‌ها درخصوص هرگونه متغیرهای احتمالی طی ساعات گذشته تماس‌هایی برقرار کرده‌اند.

براساس توافق صورت گرفته میان گروه‌های مقاومت عراق دامنه درگیری‌ها، طرف‌ها و کشورهایی را شامل خواهد شد که از رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان حمایت می‌کنند.

به گفته این مقام ارشد مقاومت عراق، در این نشست فرماندهان و نمایندگانی از گردان‌های حزب‌الله عراق، جنبش نجبا، انصارالله الاوفیاء، گردان‌های امام علی و گردان‌های سید الشهدا حضور داشتند.

مقاومت عراق در چندین ماه گذشته بارها در حمایت از مردم غزه، مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی را با پهپاد و موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

دوشنبه شب نیز ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان همبستگی خود را با این کشور و حزب‌الله اعلام کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.