شنبه 29 اردیبهشت 1403

اعلام استقلال و بالندگی شعر زنان در ادبیات

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اعلام استقلال و بالندگی شعر زنان در ادبیات

یک شاعر گفت: شعر زن و شعر مادرانگی به آن حد از بالندگی رسیده است که جایگاه و هویت مستقلی را داشته باشد.

عالیه مهرابی شاعر و نویسنده گفت: جشنواره شعر فجر در حال طی کردن هفدهمین مرحله خود است و در بین شاعران جایگاه خود را دارد، اما متاسفانه ادبیات در کشور ما مظلوم واقع شده و چندان مثل هنر‌های تئاتر و فیلم که در جشنواره فجر می‌بینیم حوزه رسانه به قوت سایر هنر‌های نامبرده شده نتوانسته که ورود پیدا کند.

به گفته مهرابی، ما می‌بینیم که فرزندانمان نام بازیگران، فیلمسازان، فوتبالیست‌ها را خیلی بهتر می‌دانند و میشناسند، اما در مقابل نسبت به شاعران و نویسندگان طراز اول کشور شناخت کمتری دارند.

مهرابی گفت: این ضعف به رسانه‌ها برمی گردد که بتوانند این جایگاه را تبیین کنند و هم چهره‌ها و هم اشعار برتر منتشر شود و شعر و ادبیات وارد زندگی مردم شود، هر دولتی به فراخور سیاست گذاری و شورای علمی که تشکیل می‌شود عملکردی دارد، اما رسانه‌ها باید فارغ از تمام این جریان‌ها به مسیر خود که بازتاب فرهنگ، هنر، ادبیات، گنجینه‌های ارزشمند که از گذشته باقی مانده و امروز شاعران جدیدی به آن اضافه می‌شود ادامه دهند، این مسئله رسالت سنگینی است که به عهده‌ی رسانه به ویژه رادیو و تلویزیون گذاشته شده است.

وی افزود: امسال سومین سال متوالی است که در حوزه شعر زنان شاهد محفل مستقل هستیم که نشان می‌دهد شعر زن به آن حد از بالندگی رسیده است که جایگاه و هویت مستقلی را داشته باشد و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم که ان‌شاء‌الله شاهد بالندگی بیشتر شعر زنان، شعری که نیمی از جامعه امروزی را تشکیل می‌دهد باشیم.

او می‌گوید: شعر زن، شعر مادرانگی، شعری که سرشار از لطافت، احساس و عاطفه است و جایگاه ویژه‌ای را می‌تواند در ادبیات این سرزمین داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات