یک‌شنبه 8 مهر 1403

اعلام جزییات هوایپمای سانحه دیده آمریکا در پایگاه التاجی بغداد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعلام جزییات هوایپمای سانحه دیده آمریکا در پایگاه التاجی بغداد

بغداد - ایرنا - ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که چهار خدمه هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در سانحه ای که در جریان عملیات فرود در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد رخ داد، زخمی شدند.

سرهنگ «مایلز کاگینز» سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی مستقر در عراق با اعلام این خبر افزود که حوالی ساعت 22 و 10 دقیقه دوشنبه شب به وقت عراق، یک فروند هواپیمای C-130 آمریکا در پایگاه هوایی التاجی در بغداد فرود آمد که در حال عبور از باند به دیوار فرودگاه برخورد کرد که منجر به آتش سوزی و خسارت به هواپیما شد.

وی اظهار کرد که در این حادثه چهار نفر از خدمه هواپیما مجروح شدند و اکنون در بیمارستان پایگاه التاجی تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی ائتلاف مزبور افزود: تیم آتش نشانی و امداد و نجات فرودگاه طی 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند و آتش را خاموش و به تخلیه هواپیما کمک کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کاگینز گفت که علت وقوع این سانحه در دست بررسی است.

در همین حال یک منبع امنیتی در بغداد پایتخت عراق دوشنبه شب به وبگاه «شفق نیوز» گفت که هواپیمای نظامی آمریکا هنگام فرود در پایگاه التاجی عراق به دلیل نقص فنی دچار سانحه شده است.

به گفته وی، هواپیمای 130- c متعلق به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در نتیجه فرود اضطراری در پایگاه هوایی التاجی به علت نتیجه نقص فنی به قطعات بتونی انتهای باند فرودگاه برخورد کرد.

وی افزود: آتش نشانان عراقی پس از آتش گرفتن دو موتور هواپیما، بدون تلفات آتش سوزی ناشی از حادثه را خاموش کردند.

پایگاه هوایی التاجی در 30 کیلومتری شمال بغداد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*