یک‌شنبه 10 تیر 1403

اعلام شروط کمیته‌های مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اعلام شروط کمیته‌های مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا

کمیته‌های مقاومت فلسطین به اظهارات نتانیاهو درباره آمادگی برای توافق جزئی با حماس واکنش نشان دادند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین امروز در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص آمادگی این رژیم برای توافق جزئی با حماس، تأکید کرد که اظهارات نتانیاهو بیانگر آن است که طرح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دامی بیش برای مقاومت فلسطین نبوده است.

کمیته مقاومت فلسطین افزود که اظهارات نتانیاهو بیانگر آن است که رژیم اشغالگر بحران‌زده و سرگردان است و گزینه‌های زیادی برای مقابله با مقاومت و محور آن ندارد.

در بیانیه این کمیته‌ها آمده است که اظهارات نتانیاهو بیانگر آن است که تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر برای تعیین جایگزین حماس در نوار غزه شکست خورده است و هر گونه تلاش جدید این رژیم نیز موفقیتی نخواهد داشت.

کمیته مذکور همچنین تأکید کرد که موضع مقاومت روشن است؛ اینکه هر گونه توافقی برای تبادل اسرا هرگز بدون توقف نسل‌کُشی، عقب‌نشینی کامل رژیم اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره و بازسازی ویرانه‌های نوار غزه میسر نخواهد شد.

با وجود گذشت حدود 9 ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و شکست این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، نتانیاهو شب گذشته (یکشنبه شب) در سخنانی گفت که مرحله جنگ شدید در غزه رو به اتمام است اما این رژیم تا نابودی حماس حاضر به توقف کامل جنگ نیست.

وی همچنین برای توافق جزئی با حماس با هدف بازگرداندن اسرای صهیونیست در نزد مقاومت، اعلام آمادگی کرد.

در همین ارتباط جنبش حماس بامداد امروز در واکنش به این اظهارات نتانیاهو، تأکید کرد: این سخنان بیانگر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس آمریکا است و این اظهارات درست برعکس تلاش دولت آمریکا برای آتش بسی است که برای آن تبلیغ می‌کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.