پنج‌شنبه 19 مهر 1403

افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌های سینمایی امید تا پایان دولت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌های سینمایی امید تا پایان دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح و بهره برداری پروژه های سینمایی امید کشور تا پایان دولت خبر داد.

رمضانعلی حیدری‌خلیلی چهارشنبه 9 مهرماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه پروژه ای سینمایی امید شهر اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور در 26 استان، در 26 شهر منتخب امضای تفاهم نامه پروژه سینمایی امید داشته ایم که این پروژه ها باید تا پایان دولت و شوراهای اسلامی این دوره به عنوان یک یادگار گرانبها راه اندازی شوند و به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به شعار «ایران تهران نیست» تصریح کرد: در مسیر اجرای این شعار یکی از کلان برنامه های وزارت ارشاد عمومی سازی دسترسی فرهنگی و توسعه زیرساخت های کشور بوده که اجرای پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری ها یکی از این طرح هاست و شهرداری شهر به نمایندگی از مردم شهر مالک بهره برداری سینما خواهد شد و با اجرای پروژه به مجموعه دارایی های شهرداری ها اضافه می شود و در این راستا آمادگی شهرداری ها از نقش مؤثری برخوردار است.

حیدری‌خلیلی با اشاره به ساخت و احداث نخستین پردیس سینمایی استان همدان در شهرستان اسدآباد گفت: پیش از اسدآباد قرار بود این پروژه در شهرستان نهاوند اجرا شود که به علت عملی نشدن این امر، سازمان امور سینمایی نسبت به جابه جایی طرح و انتقال آن به شهرستان اسدآباد تصمیم گرفت.

وی سرانه جمعیتی شهر به ویژه بازار بالقوه با مجموعه 25 هزار دانش آموز و دانشجو را در این شهرستان برای این منطقه یک پتانسیل دانست و خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم نامه، یک پردیس سینمایی به مساحت 700 تا 1000 متر و دارای سه سالن در یک طبقه با اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان در این شهرستان با مشارکت شهرداری ساخته خواهد شد که با بهره برداری این طرح روزانه سه تا شش فیلم سینمایی در این سینما قابل اکران خواهد بود.

حیدری‌خلیلی با بیان اینکه 750 میلیون تومان این میزان اعتبار توسط وزارت ارشاد در قالب کمک بلاعوض شامل 700 میلیون برای احداث و 50 میلیون تومان برای نقشه پرداخت می شود، گفت: مابقی اعتبار نیز بخشی از طریق درآمد شهرداری و بخشی دیگر با پیگیری های لازم شهرداری از طریق سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و نیز صندوق کارآفرینی به صورت وام کم بهره تأمین خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمان حداکثری اجرا و بهره برداری طرح را شش ماه دانست و یادآور شد: این پروژه در یک طبقه بوده و سازه و معماری آن به گونه ای است که در دوره زمانی کوتاه عملیاتی و اجرایی خواهد شد و به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی شهرستان اسدآباد نسبتا خوب است و وضعیت نگران کننده ای ندارد، خاطرنشان کرد: نباید به این میزان زیرساخت ها قانع بود و باید زیرساخت های فرهنگی آن را توسعه داد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و احداث پردیس سینمایی امید به عنوان مجموعه ای که سینماهای روز را اکران می کند می تواند به عنوان یک مزیت برای شهرستان باشد، گفت: با ساخت و راه اندازی این پردیس در آینده شهرستان اسدآباد نیز قادر خواهد بود میزبان جشنواره های منطقه باشد و در دهه فجر برخی از آثار منتخب جشنواره فجر که به نمایش گذاشته می شود، در این سینما پخش شود.

حیدری‌خلیلی با تأکید بر اینکه وجود فضاهای فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی هر شهر و استان خواهد بود، مطرح کرد: باور ما بر این است شهری که به فرهنگ بها دهد، آینده بهتری پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام