شنبه 8 اردیبهشت 1403

افزایش صادرات گاز ال‌پی‌جی ایران به 450 هزار تن

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
افزایش صادرات گاز ال‌پی‌جی ایران به 450 هزار تن

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اس‌اندپی گلوبال پلاتز، طبق اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه، صادرات گاز ال‌پی‌جی ایران که در ماه سپتامبر به 556 هزار تن رسیده بود، در ماه اکتبر به 440 الی 450 هزار تن کاهش می‌یابد اما انتظار می‌رود این صادرات دوباره در ماه نوامبر افزایش داشته باشد.

منابع آگاه تجاری خبر می‌دهند صادرات ال‌پی‌جی ایران تا 13 اکتبر به 220 هزار تن رسیده است.

یکی از منابع آگاه به ای‌اندپی گلوبال پلاتز گفت: حجم صادرات ایران در ماه اکتبر از صادرات ماه سپتامبر کمتر خواهد بود. حجم صادرات ال‌پی‌جی ایران بین 450 هزار تن تا 530 هزار تن در نوسان است.

او گفت: ما انتظار داریم در صورتی که در ماه نوامبر با تعطیلی تأسیسات گازی روبرو نشویم میزان صادرات ایران افزایش یافته و به سطح صادرات ماه سپتامبر بازگردد.

صادرات ال‌پی‌جی ایران از ماه‌های جولای و آگوست تا بالاترین سطح در 2 سال اخیر بالا رفت و در ماه سپتامبر بیش از این میزان رشد کرد. این مقدار از صادرات ایران به علاوه حجم گاز تخصیص داده شده برای صادرات در ماه‌های اکتبر و نوامبر درست در زمانی که نیروگاه‌های گازی پروپین دهیدروژن چین از فصل تعمیرات بازمی‌گردند، پاسخ‌گوی افزایش تقاضای آنها خواهد بود.

مرکز پتروشیمی یانهای وانهوای چین با ظرفیت تولید 750 هزار تن در سال، که از مشتریان اصلی گاز ایران است پس از یک تعطیلی 40 روزه دوباره در 13 اکتبر به کار بازگشت.

منابع چینی می‌گویند علت افزایش واردات ال‌پی‌جی از ایران قیمت پایین و رقابتی و کیفیت بالای آن می‌باشد.