دوشنبه 16 مهر 1403

افزایش نگرانی نسبت به مخاطرات امنیتی هوش مصنوعی / استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای کارمندان سامسونگ ممنوع شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش نگرانی نسبت به مخاطرات امنیتی هوش مصنوعی / استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای کارمندان سامسونگ ممنوع شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کارمندان سامسونگ از استفاده ابزارهای هوش مصنوعی مشابه چت‌جی‌پی‌تی منع شدند. این ممنوعیت در سراسر شرکت، کارمندان سامسونگ را از دسترسی به ابزارهای مولد هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌ها و شبکه‌های داخلی متعلق به سامسونگ باز می‌دارد.

طبق گزارش بلومبرگ این شرکت استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی را در بین کارمندان خود ممنوع خواهد کرد. این خط مشی جدید پس از آپلود یک کد حساس در پلتفرم توسط کارکنان سامسونگ اعمال شده است.

سامسونگ به کارکنان خود اعلام کرده که با افزایش علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی، خطرات امنیتی نیز افزایش می‌یابد. این یادداشت داخلی نگرانی‌ها را در مورد داده‌های ارسال شده به پلتفرم‌های هوش مصنوعی و پتانسیل ذخیره‌سازی آن در سرورهای خارجی با کنترل کمی برای بازیابی یا پاک کردن نشان می‌دهد.

غول فناوری کره ای اعلام کرده تا زمانی که چنین اقداماتی اعمال شود، این شرکت به طور موقت استفاده از هوش مصنوعی مولد را محدود می کند. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌ها و شبکه‌های داخلی سامسونگ است.

علاوه بر این، از هر کارمندی که از چنین ابزارهایی در دستگاه‌های شخصی استفاده می‌کند، خواسته شده که هیچ اطلاعات شرکتی را به آن ارائه ندهد و در غیر این صورت با اقدامات انظباطی از جمله اتمام همکاری رو به رو می‌شود.

سامسونگ در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت)، یک نظرسنجی داخلی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی مولد انجام داد که در آن 65درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که این فناوری خطری امنیتی است.

سامسونگ تنها شرکت بزرگی نیست که در مورد فناوری نوظهور نگرانی هایی را مطرح می کند. از ابتدای سال، شرکت هایی مانند جی‌پی مورگان، بَنک آو اَمِریکا، گلدمن ساکس و سیتی‌گروپ استفاده از ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی را محدود یا ممنوع کرده اند.

با این حال، بسیاری از همین شرکت ها در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند. جی‌پی مورگان یک ابزار مبتنی بر چت‌جی‌پی‌تی ایجاد کرد که بیانیه‌های بانک آمریکا را برای رمزگشایی سیگنال‌های تجاری تجزیه و تحلیل می‌کند. سامسونگ همچنین در حال کار بر روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه کردن اسناد است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سامسونگ چت جی پی تی هوش مصنوعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است