یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان اجرایی می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان اجرایی می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس نشست مشترک فنی صندوق آینده‌ساز و صندوق فولاد و در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در 9 اسفندماه در سالن اجتماعات مرکز آموزش خانه کارگر آذربایجان شرقی، دکتر افراسیابی معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق آینده‌ساز اعلام کرد: افزایش مستمری 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان در مورد بازنشستگان اجرا خواهد شد. وی افزود: با رویکرد...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس نشست مشترک فنی صندوق آینده‌ساز و صندوق فولاد و در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در 9 اسفندماه در سالن اجتماعات مرکز آموزش خانه کارگر آذربایجان شرقی، دکتر افراسیابی معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق آینده‌ساز اعلام کرد: افزایش مستمری 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان در مورد بازنشستگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: با رویکرد مساعد آقای مجید نوعی، دستیار ویژه وزیرکار و سرپرست صندوق و در راستای مذاکرات فیمابین، این افزایش با مستمری اسفند ماه پرداخت خواهد شد و این مابه التفاوت افزایش مستمری‌ها از طریق استمرار تعاملات با کانون بازنشستگان همراه با سایر برنامه‌های اساسی تا پایان سال به بازنشستگان پرداخت و رضایت آن‌ها جلب خواهد شد. در این جلسه دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: جامعه بازنشستگی با توجه به تورم لجام گسیخته کشور نیازمند حمایت همه جانبه بوده و در جهت تامین رفاه بازنشستگان رایزنی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است اجرایی شدن 38 درصدی مستمری بازنشستگان بعد از کش و قوس‌های فراوانی است که در سال جاری با آن مواجه بودیم.

بدین صورت که در سال 1401تن‌ها بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی مشمول افزایش 38 درصدی مستمری بودند و مابقی صندوق‌های بازنشستگی از فرمول افزایش 10 تا 15 درصدی صندوق بازنشستگی کل کشور و سایر صندوق‌ها پیروی کردند و در جلسات متعددی هم که با شخص وزیرکار برگزار گردید نتیجه‌ای حاصل نگردید و حالا معاون فنی صندوق فولاد خبر خوبی مبنی بر موافقت با اعمال افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان را اعلام می‌کند.