شنبه 9 تیر 1403

افشاگری روسیه از برنامه تسلیحاتی آمریکا در آفریقا

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
افشاگری روسیه از برنامه تسلیحاتی آمریکا در آفریقا

یک مقام ارشد نیروهای مسلح روسیه خبر داد که آمریکا حضور نظامی - بیولوژیکی و تحقیقات تسلیحات زیستی خود در سراسر قاره آفریقا را گسترش می‌دهد.

ایگور کریلوف رئیس نیروهای دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه روز گذشته گفت: این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مسکو اجرای برنامه‌های مشابه در «مناطق سابق اوکراین» را متوقف کرد.

خبر مرتبط واکنش روسیه به انتخاب دبیرکل جدید ناتو / مسکو این سیاست را خصمانه دانست

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به انتخاب دبیرکل آتی ناتو اعلام کرد: فعالیت مارک ریوت نخست وزیر هلند به این سمت، بعید است که خط خصمانه پیمان آتلانتیک شمالی را در قبال مسکو تغییر دهد.

این مقام روس اظهار داشت: از آنجایی که روسیه توانسته است اجرای برنامه‌های جنگ بیولوژیکی در مناطق آزاد شده در اوکراین را متوقف کند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) مجبور است تحقیقات ناقص خود تحت پروژه‌های اوکراین را به مناطق دیگر منتقل کند.

بر اساس این گزارش، کریلوف آفریقا را به عنوان منطقه جدید مورد علاقه وزارت دفاع ایالات متحده و نهادهای مرتبط مشخص کرد و همچنین به حضور پیمانکاران پنتاگون در چندین کشور آفریقایی از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، کامرون، اوگاندا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

خبر مرتبط هشدار روسیه درباره پیامدهای کشیده شدن جنگ به لبنان

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در جریان دهمین اجلاس بین‌المللی «خوانش‌های پریماکوف» در مسکو گفت: ایده اصلاح شورای امنیت به بلوغ رسیده است و گام اساسی گسترش نمایندگی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است.

رئیس نیروهای دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه افزود که «واشنگتن از بازیگران خارجی برای پنهان کردن اهداف تحقیقات خود استفاده می‌کند.»

وی ادعا کرد که روسیه اسنادی در اختیار دارد که گسترش سریع جنگ بیولوژیکی آمریکا در قاره آفریقا را تایید می‌کند.

کیریلوف افزود که در پایان سال گذشته میلادی، روسیه به اسنادی دست یافته بود که ثابت می‌کرد ایالات متحده تحقیقاتی درباره قطعات سلاح‌های بیولوژیکی و عوامل بیماری‌زای (پاتوژن) بسیار خطرناک در اوکراین انجام داده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

افشاگری روسیه از برنامه تسلیحاتی آمریکا در آفریقا 2
افشاگری روسیه از برنامه تسلیحاتی آمریکا در آفریقا 3