دوشنبه 2 مهر 1403

افشای تصمیم تازه اسرائیل درباره تنش با حزب‌الله لبنان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
افشای تصمیم تازه اسرائیل درباره تنش با حزب‌الله لبنان

اقتصادنیوز: یک شبکه اسرائیلی از تصمیم سران این رژیم برای افزایش تدریجی تنش با حزب الله لبنان بدون ورود به جنگی تمام عیار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد که گفت وگوها در دو سطح امنیتی و سیاسی برای تعیین راهبرد فراگیر در مقابله با حزب الله در جریان است. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیرجنگ و هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش به این نتیجه رسیده‌اند که تنش با حزب الله را به تدریج افزایش دهند.

براساس این گزارش، آنها در یک جلسه مشترک تصمیم گرفته‌اند که افزایش تنش با حزب الله نباید به یک جنگ فراگیر منجر شود. به گزارش ایرنا، تنش‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است.

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی در جلسه کنست (پارلمان) این رژیم گفت که به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله نیست اما باید این جنبش را از مرزها دور کرد.

وی مدعی شد: (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) با همراهی کردن غزه، اشتباه بزرگی مرتکب شد، خسارت بزرگ به حزب‌الله، به ما در جنوب (نوار غزه) کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اذعان مقامات این رژیم به ناتوانی در مقابله با حزب‌الله، ادعا کرد: ما برای دور کردن حزب‌الله از مرزها و تضعیف آن تلاش می‌کنیم، (سید حسن) نصرالله از کرده خود پشیمان خواهد شد همچنانکه السنوار (رهبر حماس) پشیمان است.

در حالی که طبق اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه حدود 120 موشک از خاک لبنان شلیک شده است، نتانیاهو مدعی شد: به نظر می‌رسد که حملات اخیر اسرائیل علیه حزب‌الله، تصور «محور ایران» درباره اسرائیل را تغییر داده است، ما حزب‌الله را تضعیف و از مرزها دور می‌کنیم و دست و پای آن را قطع خواهیم کرد تا دست از حمله به ما بردارد، فشار بر حزب‌الله ممکن است یحیی السنوار رهبر حماس را به حضور در میز مذاکرات وادار کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید