جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: السیسی، پس از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: این حضور گسترده مردم در انتخابات به نوعی رای آنها در مقابل جهانیان به مخالفت با جنگ غیرانسانی غزه بود؛ انتخاباتی که با وجود استقبال مردم بدون هیچ گونه تخطی یا قانون‌شکنی انجام شد.

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: 80 تا 90 درصد صادرات محصولات کشاورزی از مسیر واسطه‌ها انجام می‌شود و صادرکنندگان عمده نیز که خودشان صادرات دارند تنها 10 تا 20 درصد صادرات خود را با کارت‌های بازرگانی خود انجام می‌دهند

اقتصادنیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مدارس استان البرز خبر داد.

اقتصادنیوز: خودروی تارا حدود 750 میلیون‌تومان یعنی نزدیک به 15 هزار دلار در بازارهای ایران خریدو فروش می‌شود.

اقتصادنیوز: امروز یورو در بازار آزاد با کاهش 0.23 درصدی به 54,672 (پنجاه و چهار هزار و ششصد و هفتاد و دو) تومان رسید.

اقتصادنیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت حتی یک مورد فساد هم زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: این وزارتخانه موظف است با بهره‌گیری از همه قوانین حمایتی در عرصه تولید از جمله قانون رفع موانع تولید، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، همه تلاش خود را در جهت رونق اقتصادی و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های خارجی به کار گیرد.

اقتصادنیوز: آخرین مهلت ثبت‌نام برای خرید 5 خودرو داخلی در سامانه یکپارچه اعلام شد.

در کنفرانسی که این نویسنده اخیراً شرکت کرده بود، گزارشی از یک تیم تحقیقاتی متشکل از گوگل، موسسه دکارت برای آینده (در پاریس) و دولت قطر عرضه شد که خلاصه ای از آن در زیر ارائه می‌گردد.

اقتصادنیوز: رسانه های اسرائیلی در ادعایی از حمله هکری ایران و حزب‌الله لبنان به اصلی‌ترین مرکز درمان نظامیان صهیونیست در شمالاسرائیل خبر دادند.

اقتصادنیوز: ساعتی پس از اعلام حمله موشکی یمن علیه 2 کشتی که در دریای سرخ به سمت اسرائیل حرکت می‌کرد، چندین شرکت نفتی و باربری دریایی بزرگ جهان اعلام کردند ارسال محموله‌های خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

اقتصادنیوز: عباس علی‌آبادی در نامه ای به خاندوزی خواستار توقف واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران شد.

اقتصادنیوز: اکونومیست در گزارشی به این پرسش پاسخ داد که کدام اقتصادها در سال 2023 بهترین عملکرد را داشتند؟

اقتصادنیوز: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «پوتین» اسناد مربوط به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را به کمیسیون مرکزی انتخابات ارایه کرده است.

اقتصادنیوز: امروز پوند با کاهش 0.23 درصدی به 63,603 (شصت و سه هزار و ششصد و سه) تومان رسید.

اقتصادنیوز: معاون استاندار تهران درباره فروش طرح ترافیک در روز سه‌شنبه توضیحاتی ارائه داد.

اقتصادنیوز: نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اختلال در سوخت‌رسانی کشور برای چندمین بار نشان می‌دهد که ویروس نفوذ به خوبی در شرکت ملی پالایش و پخش جا گرفته است البته به صراحت عرض می‌کنم که منظورم مدیران اصلی این شرکت نیست.